Wednesday, November 30, 2005

Makaron Olayi

Biliyorsunuz bu makaronlar beni coook ugrastirdi. Fakat artik bes asagi bes yukari olmasi gerekeni yakaladigim icin kullandigim tarifleri ve puf noktalarini sizlerle paylasmanin zamani geldi diye dusunuyorum. Bu can alici konuya gecmeden isterseniz iyi bir makaronun nasil olmasi gerektiginden kisaca soz edeyim: Makaronlarin zar gibi ince, parlak ve puruzsuz bir kabuklari oluyor. Bu kabugun altinda kekimsi, yumusak bir tabaka sakli; daha altta ise Ingilizce'de makaronun "ayagi" tabir edilen kisa firfirli bir etekleri bulunuyor. Makaronlar hemen hep badem unu ile yapiliyorsa da genellikle ikinci bir malzeme ile tadlandiriliyorlar ve ayni malzeme iki makaron yarisini birbirine yapistiran kremada da kullaniliyor. Yani fistikli makaronlarin arasinda fistikli krema, cikolatalilarin arasinda da cikolatali ganaj oluyor. Tabii illa da boyle olacak diye bir kosul yok ama bu monokromatik makaronlar ayni lezzeti farkli dokularda tatma firsati verdiklerinden dogrusu benim hosuma gidiyor.

Makaron denemelerine girisirken umdugum cok sevdigim aci badem kurabiyesine benzeyen bir lezzetle tanismakti. Ondan fazla deneme, iki paket badem unu, bir paket kakao, bir torba pudra sekeri ve birkac duzine yumurta aki sonrasinda olusan kanaatim soyle: Her ne kadar makaron kurabiyeler arasinda seckin bir yere sahipse de taze bir aci badem kurabiyesinden daha lezzetli degil.. Fakat ev sartlarinda yapimi daha kolay oldugundan benim gibi kosedeki pastaneden taze taze acibademini alamayacaklar icin hos bir alternatif...

Son olarak makaronlarin hazirlanmasi ile ilgili bir suru mit var, kullanilacak yumurta aklarinin 1 gece ustu acik bekletilmesinden, makaronlarin sekillendirilip pisirmeden once 1 gun disarda birakilmasina, hamurda akan lagva kivami tutturulmasindan, firin kapisi aralik birakilip pisirilmelerine kadar... Bunlarin hemen hepsini denedikten sonra bazilarinin gereksiz olduguna kanaat getirdim. Bir cok yumurta aki kopugu iceren tatlida oldugu gibi puf noktasi bence yumurta aklarinin sert kivamda cirpilmasi. Isin garip tarafi makaron yapimi hakkindaki bir suru sey okuyup aklimi karistirmasam tahmin ediyorum ki ilk seferde basarili olabilirdim. Cunku aslinda gercekten kolay makaron yapmak. Asagidaki tarifin uzayip gitmesi sizi korkutmasin; aklima gelen her ayrintiyi yazmaya calistigim icin boyle oldu.

Notlar:
  • Malzeme miktarlarinda gecen bardak Amerikan cup olcusune karsilik geliyor, g ise gram'in kisaltmasi.
  • Asagidaki resimlerin kimi cikolatali, kimi fistikli, kimi yesil cayli makaronlarin yapimi sirasinda cekildi; renklerin farkliligi sizi sasirtmasin.

Cikolatali Makaronlar


Makaron Hamuru icin
(Tarif David Lebovitz'e ait)

  • 100 g pudra sekeri
  • 50 g file badem
  • 3 yemek kasigi (15 g) sekersiz kakao
  • 2 adet oda sicakliginda yumurta aki
  • 5 yemek kasigi (65 g) seker
Cikolatali Ganaj icin (Tarif Pierre Herme'nin Chocolate Desserts kitabindan)
  • 113 g kucuk parcalara kesilmis cikolata
  • 1/2 bardak cig krema
  • 2 yemek kasigi oda sicakliginda tereyag
Once kremanizi hazirlarsaniz makaronlar hazir oluncaya kadar surulecek kivama gelecektir. Ufak bir sahanda kremanizi kaynama noktasina getirin. Altini kapatip cikolata kiriklarinizi buna katin. Karistirarak cikolatanin puruzsuzce erimesini saglayin. Biraz soguduktan sonra yumusak tereyaginizi da ekleyin ve hizlica karistirarak kremanizla butunlestirin. Ganaj makaronlari yapistiracak kivama gelinceye kadar bekletin. Eger ihtiyacinizdan fazlaysa hic uzulmeyin. Biraz soguduktan sonra kalanini truf olarak bicimlendirebilirsiniz.

Iki firin tepsisini pisirme kagidi ile kaplayin. Krema s1kma tupunuze 1 cmlik yuvarlak uc takip hazirlayin.

Pudra sekeri, file badem ve kakaoyu mutfak robotunuzda un oluncaya kadar cekin. (Eger hazir badem unu bulunuyorsa onu da pudra sekeri ile cekmenizi tavsiye ederim. Cunku bazen yeterince ince olmuyor. Pudra sekeri badem cekilirken cikan yagi emiyor, onun icin tek basina degil birlikte cekmekte yarar var. Ben bu isi 3 defada, aralarda karisimi soyle bir karistirip havalandirarak yapiyorum. Hatta toplam 3 dakikaya yakin suren bu cekme islemleri emektar mutfak robotumu hayli zorladi. Eger uygun buyuklukte elektrikli kahve degirmeniniz varsa daha rahat yapabilirsiniz isin bu kismini.)

Simdi tamamen yagsiz ortamdaki yumurta aklarinizi mikserinizin orta hizinda yumusak tepeler olusmaya baslayincaya kadar cirpin. Mikserinizin devrini arttirin ve bir yandan cirparken bir yandan da 5 yemek kasigi sekeri yavas yavas ekleyin. Bu seker ekleme-cirpma islemi yaklasik 2 dakika surecek. Bu islem sonunda oldukca sert tepecikler olusturan parlak ve puruzsuz goruntulu bir kopugunuzun olmasi olmasi lazim.

Simdi bir kenarda bekleyen kuru malzemenizi alin. Icinde topaklar olabilecegini dusunuyorsaniz bir elekten gecirerek yarisini yumurta aklarinin uzerine dokun. Buyuk bir kasikla yumurta akina karistirin. Tamamen karismasa da olur bu sefer. Ikinci bir karistirma yapacaksiniz nasilsa. Ikinci yariyi da dokun ve karistirin. Bu kadar kuru malzeme bu kadar aka cok fazla diye gececek icinizden ama yilmayin devam edin. Karistirma islemine yumurta aki beyazlarini kaybedip iki renkli hamur gorunumunden kurtuluncaya kadar devam edin ama o asamada hemen durun.

Hamurunuzu s1kma tubunuze kasikla doldurun. Hazirladiginiz pisirme kagitli tepsilere birbirinden 2 cm uzaklikta olacak sekilde 2,5-3 cm capinda hamurlarinizi sikin. Sonra tepsilerinizi mutfak masasina ya da tezgahina soyle orta siddette birkac defa vurun. Makaronlari s1karken olusan sivri uclar filan bu sekilde ortadan kalkip makaronlar guzelce yayilacagi gibi, malzeme karistirilirken kurtulamadiginiz hava kabarciklari da boylece ortadan kalkiyor. Bunu yapmayi sakin unutmayin!) Simdi eger isterseniz makaronlarin uzerine ince elekle kakao serpebilirsiniz. Eger hala s1kma tekniginizden kaynaklanan sivri uclar varsa tepelerinde, parmaginizi cok hafif nemlendirip duzleyebilirsiniz. Makaron hamurunun bu isi yaptiginizda parmaginiza sivasmayacak kivamda olmasi lazim.

Simdi makaronlarimizi kurutacagiz. Farkli kaynaklarda bu sure 10 dakikadan birkac gune kadar uzuyor. Ama ben tarif ettigim sekilde yapilan makaronlarin 1 saat icinde kabuk baglayacagini tahmin ediyorum. Tepsilerinizi cocuklarin elinin erismeyecegi bir yere kaldirip bekletin. Bir saatin sonuna dogru kontrol edin. Ustleri hafif sertlesmis olacak, yani kuru parmaginizla hafifce dokundugunuzda sivasmayacak. Bu bekleme asamasinin sonuna dogru firininizi 175C ye isitin. Iki tepsiyi iki rafa koymak yerine, her tepsi orta rafta olacak sekilde 2 defada pisirmenizi oneririm ayrica. Her bir tepsinizi 10 dakika kadar pisirin, bence 12 dakikayi da asmayin. Eger dogru kivami yakaldiysaniz once yukselecek, sonra firin tepsisine bitistikleri yerden koparak firfirli eteklerini olusturacaklar. Bu olay iclerindeki seker miktari ile ilgili, dolayisiyla fazla gorunse de size, sekeri azaltmayin derim.

Makaronlari pisirme kagidindan cikarmanin normal yolu sogumalarini beklemek, sonra dikkatlice kagidi soymak. Sivri bir bicakla makaron ve kagidi birbirinden ayirmayi da deneyebilirsiniz. Daha sabirsiz olan ve mutfak maceralarinda biraz heyecan arayanlariniza onerecegim yontem ise biraz daha farkli. Caydanliginizda azicik su kaynatin. Firin tepsiniz firindan cikar cikmaz pisirme kagidi ile tepsi arasina azicik sicak su koyup tepsiyi egerek tepsi boyunca yayilmasini saglayin. 30 saniye bekledikten sonra makaronlar kolaylikla cikarilir hale geliyor. Tabii risk faktoru makaronlarin islanmasi ki, hic de iyi olmaz :)

Makaronlari kurtardiktan sonra benzer buyukluk ve gorunuste olanlari cift cift ayirin. Aralarina 1/2 tatli kasigi (ya da arzuya bagli miktarda) kremasindan koyup iki makaronu yapistirin. Bir gece buzdolabinda kaldiktan sonra krema ve kurabiye kismi adeta butunlesiyor ve tadi cok daha guzel oluyor.



Fistikli Makaronlar


Bunu Clement'in blogunda buldugum temel makaron tarifinde badem yerine fistik kullanarak yaptim. Kremasi ise Nigella Lawson'un How to be a Domestic Goddess kitabindan uyarlandi. Daha onceki tarifte ayrintilari uzun uzun yazdigim icin bu sefer sadece malzemeyi verecegim. Puf noktalari ve yontem hep ayni: Findik fistigi pudra sekeriyle mumkun oldugunca ince cek, yumurta aklarini seker ilavesiyle guzelce cirp, birincisini ikincisine karistir. Sonra tuple s1k, masaya vur, beklet ve pisir.

Fistikli Makaron hamuru icin:
  • 1 ¼ bardak pudra sekeri
  • 113 g ayiklanmis tuzsuz antep fistigi ici
  • ¼ bardak arti 2 yemek kasigi (oda sicakliginda) yumurta aki
  • Bir cimdik tuz
  • ¼ bardak seker
Fistikli Krema icin:
  • 43 g ayiklanmis tuzsuz antep fistigi
  • 1 bardak pudra sekeri
  • 6 yemek kasigi yumusak tereyag
  • Vanilya
Krema icin, ayni makaron hamuru icin yaptiginiz gibi, fistiklari ve pudra sekerini birlikte cekin. Sonra bu sekilde elde ettiginiz fistik ununu ve vanilyayi oda sicakligindaki tereyagiyla catalla karistirarak butunlestirin. Gerekiyorsa surulecek kivama gelinceye kadar buzdolabinda dinlendirin.



Son bir not: Clement'in tarifi cok kullanisli. Bu tarifi (fistik yerine tarifin aslinda oldugu gibi badem kullanarak) yesil cay (matcha) ilavesiyle de denedim, cok guzel oldu. Bugun de badem yerine findikla yapip makaron maceralarimi sonlandirmak istiyorum artik, hic degilse bir sure icin...

179 Comments:

Blogger Damien said...

Where can I find this in English, French or Spanish?

I love Macarons and i would find great to know how to do some!
thanks

12/01/2005 09:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Damien, although I did not give as much detail, you can find some of this in my English blog Our Patisserie. The links I used are also listed there.

12/01/2005 09:45:00 AM  
Blogger Tijen said...

buna azmin zaferi deniyor!
vallahi gözlerinden öpüyorum. ben bu kadar sabirli ve azimli olabilir miydim bilmiyorum.
hepsi de çok güzel görünüyor. gerçi benim için de büyük reklamlarla çikan beyaz firin makaronlari pek o kadar ahim sahim gelmemisti, hele de kilo fiyati 90 ytl miydi neydi ilk çiktiginda (yok abartiyor olmaliyim, 45 miydi ki? 2 sene falan oldu herhalde..) büyük heyecanla alip sonra hayal kirikligina ugramistim. belki de benim damak tadimi memnun etmedigindendi, kimbilir?
tijen

12/01/2005 10:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Tijen, gercekten "fahis" fiatlarla satiliyor bu makaronlar, sadece TR'de degil galiba dunyanin her yerinde. Ana malzemesi her pastanede bolca bulunan artik yumurta aklari olan bir kurabiye icin cok fazla bu fiatlar. Tadi ise bana gore guzel ama senin hayalkirikligini da anlayabiliyorum. Hem tatma asamasina gelinceye kadar insanin bir suru beklentisi oluyor duyduklari (ve kesesinden cikan) yuzunden, hem de makaron ne yapsa bizim acibademimizle yarisamaz.

12/01/2005 11:09:00 AM  
Blogger incikboncuk said...

Sabrından, azminden dolayı tebrik ederim. ellerine sağlık.

12/01/2005 12:33:00 PM  
Blogger Yesim said...

Zinnur ellerine sağlık,hele şu yarım makaronun resmi süper, çok iştah açıcı : )) belki ben de denemeye cesaret ederim uygun bir anda...

12/01/2005 12:47:00 PM  
Blogger Doruk said...

Kötü bir deneyim sonrasında yumurta aklı her tariften korkar oldum. Hiç kokmuyor değil mi?

12/01/2005 01:19:00 PM  
Blogger ZeYNeP said...

Merhaba
Bana gore yine bir sabir isi, sabr ile bunlari yapabilmen takdirlik, eline saglik,
bende Tijen gibi hep dusunurum niye bu kadar abartilir fiyati diye, belki fiyati yuzunden macaronlar bu kadar ilgi goruyor ne dersin, emekde cok gidiyor gerci ama.
Resimlerle dizi gibi olmus, cok guzel, afiyetle,
Zeynep

12/01/2005 03:36:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Deniztuzu, cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin. Bence yeni seyler denemekten hic cekinme, ogrenmenin en iyi yolu deneyip yanilmak. Bu makaron macerasi bana cok sey ogretti mesela :)

12/01/2005 05:31:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Melek ve Yesim, bence deneyin. Olaganustu bir sey degil, bir kurabiye sonucta ama guzel bir kurabiye. Hani nerdeyse pasta havasinda. Hem de iki lokmalik oldugu icin yediginizde bir dilim pasta yemis kadar suclu hissetmezsiniz kendinizi :)

12/01/2005 05:34:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sagolasin incik boncuk :)

Burcu, bana yumurta kokusu gelmedi. Zaten bunda yumurtanin beyazi kullaniliyor, kokan sarisidir galiba. Emin olmak icin yumurta kokularina pek hassas olan esime de sordum, o da alamamis. Ama yine de istersen azicik vanilya esansi ya da badem esansi katip garantiye alabilirsin isi.

12/01/2005 06:30:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, fiati konusu benim icin de bir muamma. Bence malzemesi pahali degil, hele bir cok pastanede icine badem konuldugundan bile supheliyim. Italyan merengi denen pisen kati yumurta aki kopugu ve badem esansiyla yapiliyor diye tahmin ediyorum. Yuzeylerin cok puruzsuz olmasi bunu gosteriyor. Emege gelince, aslinda teknigini bilince yapilmasi pek zor degil. Belki talep cok olunca sure acisindan yetistiremiyorlardir. Ne de olsa cifter cifter yapistirildigi icin 30 tane pisirsen satarken 15'e dusuyor.

12/01/2005 06:44:00 PM  
Blogger Nilay said...

aman yarabbi bu ne marifet! Bu kadar mi guzel gorunur bu pastalar, kurabiyeler...Cok tebrik ederim sizi Zinnur Hanim. Ellerinize saglik
Sevgilerimle
Nilay

12/01/2005 09:22:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Selam Zinnur,

Bende seni tebrik ediyorum.. Azmin elinden hiç bir şey kurtulamaz. Makronlarda senin elinden kurtulamadı.:)) Çok güzel yapmışsın enfes görünüyorlar.

12/01/2005 11:14:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

makron Resimlerini görünce İsmimi yazmayı unutmuşum. Ben Summer :))

Sevgiler

12/01/2005 11:16:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

İnanılmaz güzel görünüyorlar, beyaz mutfak kitabında da yapılışı anlatılıyordu ama bir türlü cesaret edememiştim ama şuan püf noktalarınıda öğrenmiş biri olarak öncelikle antepfıstıklı olanı yapmayı bu haftasonu deneyeceğim... Ve eşimi bana bir daha ve bir daha 15 tane çıkıyordu di mi her yemedinde bir daha aşık edeceğim ;) Teşekkürler

12/01/2005 11:57:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sonunda geldi tarifler,
Çok güzel görünüyorlar. Hiç makaron yemedim ama görüntüleri muhteşem. Yalnız tariflerde kullandığınız "oz" ölçüsü neye karşılık geliyor anlayamadım. Yardımcı olurmusunuz?

FATOŞ

12/02/2005 12:08:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, dikkatimi cektigin icin cok tesekkur ederim. Yine dikkatsizlik etmisim. Gordugun oz Ingilizce tercumeden artakalan Amerikan olcu birimi ounce'un kisaltilmisi. Malzemelerde anlamadiginiz bir birim gorurseniz cevirirken atlamisim demektir. Simdi duzeltip gram karsiligini yazdim. Bir daha tesekkur ederim.

12/02/2005 12:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Dionysian, simdi ben de Beyaz Mutfak'taki tarifi merak ettim. Siz yaparken iki tarifi karsilastirip kendi tecrubenizi ve ordaki puf noktalarini da bizimle paylasirsiniz, degil mi? Umarim makaronlariniz umdugunuz etkiyi yaratir :) Bu malzemelerden yaklasik 15 makaron cikiyor dediginiz gibi.

12/02/2005 12:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Nilay ve Summer, tesekkur ederim. Benim de makaronlarda ilk dikkatimi ceken bu sevimli goruntuleri olmustu.

12/02/2005 12:55:00 AM  
Blogger Dilek... said...

Zinnur, oncelikle sunuma ramak kala yolladigin destek notu icin cok cok tesekkur ediyorum. Nasil mutlu oldum anlatamam. Cok ince dusunceli bir insansin, umarim karsina senin gibi insanlar cikar hep. Sonuc mu? MUJDE! cok iyi gecti hersey. Artik ben Dr. Dilek... oldum:) Darisi tum doktora ogrencilerinin basina, seninde tum isteklerin gercek olsun! Sevgiler, hemde taaaa Fransa'dan bu sefer.

12/02/2005 03:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Dilek, seni tum kalbimle tebrik ediyorum. Makaronlar ulkesinde bizim icin de ye, ic, gez, hem de artik icin rahat olarak. Yedigin ictigin senin olsun, gorduklerini bizimle paylasirsin dondugunde... Donuyorsun, degil mi?

12/02/2005 07:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili evcini, tesekkur ederim. Yesil cayli olanlar icin ben Clement'in temel makaron tarifini kullandim (bademle) ve ek olarak bademleri cekerken 1 yemek kasigindan biraz daha az matcha koydum. Matcha sekersizdi, dolayisiyla sekeri az, belirgin cay tadli bir yetiskin kurabiyesi oldu. Bir daha yaparsam daha az koyacagim cayini. Iletinin ilk resmi yesil cayli makaronlar. Kullandigin bademler benimki gibi kabuklu olursa resimde gorecegin kahverengi beneklere neden oluyorlar. Mumkunse kabuksuzunu kullanmak daha iyi olur.

Arasi icin ben tereyagli yumurtali buttercream (Turkcesi ?) yapip ona yine matcha katmistim. Tarifini vermedim cunku bize biraz yumurta kokulu geldi. Eminim sen daha iyi bir alternatif bulursun.

Simdiden kolay gelsin.

12/02/2005 07:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur

Hic macaron yemedim ve hep merak ederdim. Yapiminin cok zor oldugunu dusunurdum. Ama simdi senin sayende bunu deneyecegim. Eline saglik. Acibadem kurabiyesinin tarifi varsa bununda yapabilirmisin, Harika olur.

12/02/2005 07:46:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur harikasin, ellerine saglik. Paylasimin bu kadari olur yani, yuregine saglik. Bir gun mutlaka deneyecegim. Bu goruntuler cidden beni bastan cikardi:)

12/03/2005 02:29:00 AM  
Blogger zinnur said...

Alev ve Yelda, ikinize de tesekkur ederim. Umarim cok iyi sonuc alirsiniz denediginizde.

Alev, elimde gercek bir pastaneden alinmis acibadem kurabiyesi tarifi var ama okudugumda inan bana makarondan daha zor gelmisti yapimi. Turkiye'de isen pastaneden almak en iyisi galiba. Istersen sana tarifi yollayabilirim ama.

12/03/2005 09:45:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur, bilsen bilsen sen bilirsin dedim. Matcha cayi nasil hazirlaniyor biliyor musun?
Elimde iki cesit matcha cayi var.
Biri kucuk posetlerde "Matcha au
lait" diye satilan tipinden bir de
kucuk bir kutuda daha nemli bir toz
halinde, hem de sutsuz oldugundan
sanirim cok daha koyu yesil. Matcha
au lait'yi ilik suyla cirpip
iciyorum, tadi cok guzel, sekere
ihtiyac duymuyorum. Ama kutuda olani
ayni sekilde,ayni miktarlarda ilik
suyla cirparak hazirladigimda zehir
gibi bir cay ortaya cikiyor, sut
koysam da agizda igrenc bir tat
birakiyor.

Sen de sanirim kutudaki cesidini
kullaniyorsun, sorabilir miyim,
matcha cayini nasil hazirliyorsun?

12/03/2005 12:33:00 PM  
Blogger Hatice said...

zinnur bunlar harika görünüyor,tam pastane işi olmuş,ellerine sağlık...

12/03/2005 12:36:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Tugba, simdiye kadar matcha'yi sadece pasta/kurabiye/tatli/dondurma yapiminda kullandim. Benim kullandigim cinsi de senin kutuda zehir gibi dediginden. Az miktarda tatlilara katilinca hem guzel yesil renk, hem de cok hos bir cay tadi veriyor. Bir cay seremonisinde hic bulunmadim ben, ama arastirinca gordum ki bu seremonilerde matcha sadece sicak su ile karistirilip kopurtulerek iciliyormus. Yaninda tatli ikram ediliyormus. Tatli ile matcha'nin acisinin birbirini tamamlamasi bu cay seremonileriyle ulasilmasi amaclanan 4 temel halden biri olan ahengi temsil ediyormus. (Diger ucu de saygi, temizlik ve sukunet/ic huzuru)

Diger bahsettigin "matcha au lait" zannediyorum katiksiz matcha degil. Isminden tahminim icinde sut tozu olabilir. Matcha'nin sagliga olan faydasi ortaya ciktiktan sonra matcha'li bircok urun cikti ortaya. Bu da onlardan biri olmali (Fiati da sana fikir verecektir, sanirim bu daha ucuz olmali aci olanindan). Seker ve sut katkili oldugundan icimi daha kolay olsa gerek. Renginin koyulugunu ise yine katki maddelerine bagliyorum, ama benimki sadece tahmin tabii.

Karsilastirmak icin isine yarayabilir diye, buraya benim kullandigim matcha'nin resmini koyuyorum.

Agiz tadli gunler dilegiyle,

12/03/2005 01:45:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur, cok sagol hemen yanit
verdigin icin. Seker,sut neler
ekledim, ahenge yaklasamadim bile :)

Matcha aulait gramaja vurulunca
kutudakinden daha pahali. Seker tadi
almiyorum, sadece cok hos duru bir
aromasi var. Ayni tadi kutudakinden
elde edemedim .

Ikisinin uzerinde de latin harf
setinde birsey yazmadigi icin
cozemedim nerde hata yapiyorum.

Benim kutudaki seninkinden biraz
daha nemli (yapisikimsi).

Verdigin bilgiler icin tekrar cok
tesekkurler.

12/03/2005 06:06:00 PM  
Blogger fethiye said...

ellerine saglik zinnur. azmettin, basardin. bir vakit bulsam da denesem artik! sagolverdigin puf noktalari icin.

12/09/2005 09:34:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili Zınnur tebrikler. sabrından ve azmınden dolayı seni kutluyorum. gec bir yorum oldu ama bilgisayarım bozuldu yaklaşık bir aydır kullanamadım. bu arada makaronlarıda cok merak ettim. cunku kızım cok seviyor ne zaman kadıköye gecsem beyaz fırından alıyorum. ama cok pahalı tanesi nerdeyse 1 milyona geliyor( kilosu 44 milyon )bende herhalde cok özel evde yapılmaz dedim onun icin denemeye cesaret edemedim. halbuki beyaz fırının kitabınıda cıkar cıkmaz almıştım.
beyaz fırının tarifini merak ettigini yazmışsın. ben onu bir arkadaşa yazmıştım sanada kopyalıyorum. aradaki fark cok degıl gibi, orda bekletme yok ama iki tepsiyi ic ice koyarak pisirin diyor.
makaron hamuru:280 gr toz badem,400 gr pudra şeker,200 gr yumurta beyazı,80 gr toz şeker, 3-4 damla gıda boyası
derın bır kapta toz bademle pudra seker karıştırın. yumurta beyazlarını mikser kabının ıcınde kar halıne getırın. bu karışımı bademlı karışıma ekleyın. ıstedıgınız renkte gıda boyasıını koyup karıştırın.duz uc takılmış krema torbasına doldurun. ıkı adet fırın tepsısını ıc ıce koyun. usttekının ıcıne kagıt serın. makaronları esıt aralıklarda cevız buyuklugıunde sıkın. onceden mutlaka 200' ısıtılmış fırında 10 dakıka pişirın. cıkarıp sogutun. cesıdıne gore uygun makaron kremasıyla bırbırıne yapıştırın.

krema tarifleride yazıyor ama özel degil. pasta kremasının icine fıstıklı iıse fıstık limonlu ise limon koymuş onunla yapıştırmış. istersen onlarıda yazarım. ama bence senin kremalar daha güzel.
ben kızımın fransadan getirdigi güllü makaronu cok sevmiştım. onu denemek istiyorum. evde baharda recellik güllerden gül mayası yapmıştım. dondurucuda duruyor. ondan senin tarifinle deneyecegim bakalım nasıl olacak.

12/17/2005 07:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fethiye Ve Defne, tesekkurler. Evet, en azindan bir kere, adlarina kopartilan gurultunun ne oldugunu gormek adina denemege deger makaronlar. Umarim siz benim gibi acilar cekmez, ilk seferde basarirsiniz :)

Sevgili Meliha, bu uzun tarifi paylastigin icin cok tesekkur ederim sana. (Bu arada bilgisayar problemin icin gecmis olsun. Bir ay bilgisayarsizlik zor is gercekten.)Dedigin gibi benziyor tarifler. Sanirim iki firin tepsisinin ustuste olmasi firin isisinin bu tarifte daha fazla olusundan. Bu tedbir alinmazsa makaronlarin ustleri catlayacaktir. (Bircok denemem arasinda bu da basima geldi.)

Bahsettigin gullu makaron acaba Pierre Herme'nin dillere destan Isfahan'i mi? Icinde taze ahududu varsa mutlaka odur. Ben de cok istiyorum gullu makaron yapmak ama sanirim gul esansi katmadan yogun bir gul lezzeti yakalamam kolay olmayacak. Aslinda biz burda recellik gul bulamiyoruz pek ama yine de gul mayasini nasil yaptigini cok merak ettim. Acaba ekstre yerine kullanilabilir mi? Gullu makaronu denersen lutfen sonuctan beni de haberdar eder misin? Simdiden tesekkurler.

Sevgiler,

12/18/2005 07:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
sonunda makaronu yaptım. çok güzel oldu, ama tam makaron oldu mu dersen, şekil acısından pek degil ama tadı nefis. 1. tepsinin görünüşü acıbadem gibi oldu , çatladı. tam kurumadı ondan oldu heralde dedim ve 2. tepsiyi 3 saat kuruttum,oda tam kabarmadı . ama bir kaç tanesinin niyetlenmiş de olmamış gibi hali vardı. bende onu fazla pişireyim bakalım nasıl olacak dedim. dışı kıtır içi sakız gibi çok güzel oldu.

ben güllü yaptım. http://www.laduree.com/public_en/produits/macarons_accueil.htm
burdaki güllü olanlar çok güzeldi . bakalım benzeyecek mi dedim. onun için içine iki kaşık gül mayası koydum. acaba ondan mı tam kabarmadı bilemiyorum. ama olsun tatları çok güzel. yarın da ceviz ile deneyecegim. nerdeyse bitti bile.
gül mayası çok hafif bir gul tadı verdi. ben ara kreması olarak çırpılmış çig kremaya gül esansı kattım onunla yapıştırdım. cok güzel oldu.
gül mayasını baharda yapmıştım. recellik gül goncalarının diplerini kestim. kaseye koyup üstünü örtecek kadar şeker koydum 1 limon suyu ile yogurdum.kavanoza koyup,eriyip sulanınca buzdolabın da saklanabiliyor.
yarın da kızım naneli yap diyor bakalım nasıl olacak. tarifi paylaştıgınız tekrar teşekkürler.
iyi bayramlar ... sevgiler....
meliha

1/06/2006 09:52:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

unutmuşum , ben küçük fırında pişirdim acaba büyük fanlı fırın daha mı iyi olur, yoksa ondan mı tam kabarmadı . siz nasıl bir fırın da pişirdiniz.
meliha

1/06/2006 10:07:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Meliha,
Gullu makaron deneyimini ilgiyle okudum. Doku olarak olmasi gerekeni yakalamissin "disi citir, ici sakiz gibi" tarifinden anladigim kadariyla. Ustunun catlamasi herhalde firin isisiyla ilgili olsa gerek, fazla mi sicakti acaba firinin? Bende catlama olayi oldugunda makaronlari icice konmus iki firin tepsisinin ustunde pisirerek onune gecmistim. Belki sende de calisir.

Gul mayasi makaron hamurunu sulandirdiysa belki istedigin goruntuyu elde edememende etkili olmustur. Ben bir kere deneme amaciyla oldukca koyu ahududu puresi katmistim hamura ve makaronlarim istedigim gibi olmamislardi. Ustelik ne farkedilebilir bir ahududu tadlari, ne de gozle gorulebilir bir pembelikleri vardi. O zaman biraz daha arastirinca ogrendim ki, kurutulmus (toz halinde) meyva satiyorlar bu gibi isler icin. Ben denemedim ama sanirim Laduree gibi kaliteli patisserielerin kullandigi bu cins urunler. Digerleri ise meyva esansi ve gida boyasi kullaniyorlardir eminim ki.

Gul mayasi tarifin icin cok tesekkurler. Gul asigi bir arkadasim var. Her yil cicek kataloglarindan ozenle degisik guller alir, diker. Mevsimi bitince de yapraklarindan kavanoz kavanoz recel yapip bir dahaki gul mevsimine kadar gul hasretini recelini yiyerek giderir. Senin tarifini ona verecegim, yapip benimle paylasmasi sartiyla tabii :)

Bu arada benim firinim normal buyuklukte bir firin. Kucuk firinlar biraz daha fazla mi isitiyor acaba? Belki iki kat tepsi ile ve isiyi biraz dusurerek denemekte fayda var. Benim okudugum tariflerden birinde de firin kapisina bir tahta kasik sikistirip hafif aralik pisiriliyordu makaronlar. Belki sana bir alternatif olur.

Kolay gelsin, umarim bir dahaki denemende tadda oldugu gibi goruntude de aradigin mukemmelligi yakalarsin. Makaronlar biraz cilveli oluyorlar, ama bir kere firininin dilini cozunce eminim gerisi kolaylikla gelecek.

1/07/2006 11:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Makaron fotograflari cok guzel cikmis, hangi makinayi kullaniyorsunuz ve uyguladiginiz belli bir teknik var mi? Flassiz gun isiginda cekilmise benziyor cogu fotograflariniz

1/27/2006 12:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, tesekkurler. Canon Powershot A510 kullaniyorum. Kameram 3.2 Megapixellik. Bu isten anlayanlar ise kaliteli resim cekmek icin hic degilse 5 Megapixellik kamera gerektigini soyluyorlar.

Resim cekmeye Ingilizce blogumla basladim. Itiraf etmeliyim ki pek bir bilgim yok bu konuda. Kameramin el kitabini bile dogru durust incelemis degilim. Tek dikkat ettigim sizin de dikkatinizi cektigi gibi gun isiginda flassiz cekmek... Bir de kameramin otomatik settinglerinden portreyi secerek fonu bulaniklastirabildigimi farkettim. Ara sira bu ozelligi kullaniyorum. Bunun disinda her seferinde en az 15-20 resim cekiyorum. Bu kadar cok cekince aralarinda iyi olan bir ya da birkac tane cikiyor.

1/27/2006 08:34:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum,

Artık Makaron yapmaya cesaretim geldi :) yazını dikkatle tekrar tekrar okudum. Anlayamadım tek surası var. Eger acıklarsan cok sevinirim.

"Iki tepsiyi iki rafa koymak yerine, her tepsi orta rafta olacak sekilde 2 defada pisirmenizi oneririm ayrica. Her bir tepsinizi 10 dakika kadar pisirin"

yukarıdaki bölümde iki tepsiyi üst üste koymuştuk yani birtepsi boş digerini üstüne koyup yaglı kagıt serip makaronları ustune sıktık. her iki tepsiyi nasıl 2 defa pişiriyoruz. ve her bir tepsiyi 10 dk kadar pişirin ??? :((((


YArdım istiyorum

7/05/2006 11:43:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnir bir sorum daha olacaktı onu yazmayı unutmusum. "yazında soyle demissin. Bir dahaki denemelerimde dolgusu icin krema kullanmayacagım, makaronları yumusatiyor" peki krema yerine nasıl bir dolgu malzemesi yapiyorsun artik yazarsan sevinirim.

Tesekkurler

7/05/2006 11:56:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Summer, tatilden bugun donduk, onun icin gec cevap verebiliyorum, kusura bakma.

Verdigim miktarlarda makaron hamuru 33cmx45cm lik iki tepsi dolduruyor. (Tepsiler yagli kagitla kaplanip makaron uzerine s1k1l1yor senin de soyledigin gibi.) Bir tepsi firinin orta rafinda piserken digerini bekletiyorum, zira firinim bu boydaki tepsilerden ancak bir tanesini alabiliyor. Ilk uygulamalarimda ayni boyda 3. bir tepsiyi de firina surdugum tepsinin altina koyuyordum. Tepsiler arasinda olusan hava bariyeri altin fazla cabuk pismesini engelledigi icin onerilmis bu metod tahminimce. Fakat son zamanlarda bu alt tepsisini kullanmiyorum ve kotu bir sonucla da karsilasmadim.

Kisacasi her seferi 10-12 dk. olmak uzere 2 pisirme suresi gerekiyor bu miktardaki makaron hamuru icin. Tabii benim tepsi boyutlarim icin bu boyle.

Ikinci soruna cevap olarak, cig sut kremasinin durdukca su salma ozelligi var. Cikolata ile karistirilip ganas yapilirsa cikolatanin katilasma ozelligi bunu dengeliyor ve problem olmuyor ama tek basina ya da katilasmayan malzeme ile tatlandirilarak kullanilirsa (mesela benim yaptigim gibi yesil cay, ya da kestane puresi) beklendikce makaronlarin kitirligini aliyor. Bu dolguya alternatif olarak, burda "buttercream" denen tereyag ve yumurta agirlikli kremayi buzlugumda hazir tutmaya calisiyorum. Az miktarlarda paketlenip dondurulunca cozmesi ve farkli malzeme ile tatlandirilip makaronlar icin dolgu olarak kullanilmasi mumkun oluyor. Tahmin ediyorum ki tarifini verdim bu kremanin. Yarin bulup link vermege calisacagim.

Umarim biraz daha acik olmustur bu sefer.

7/12/2006 09:24:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cuğum hoş geldin :)) özlettin kendini. Tatile çıktıgını biliyordum. Döndügünde mutlaka cevap yazacagını biliyordum. Vermiş oldugun bilgiler için sana çook teşekkür ediyorum.

Tatil maceralarını gene sabırla bekliyor olacagım ;)

Sevgiler / Summer

7/13/2006 08:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cuğum,

Çikolatalı makaronları hafta sonu yaptım. Aynen senin yazdıklarını birebir uyladım. Sonuç ?????????
Sayende kendimle gurur duydum. :)) Bir seferde tutturabilecegimi kesinlikle tahmin etmiyordum. Çok mutlu oldum.. Herşey için teşekkürler.

Diger makaronları yapmaya cesaret edemedim çünki " ¼ bardak arti 2 yemek kasigi (oda sicakliginda) yumurta aki " bunları ayarlamam çok zor şuan benim için

Tşekkürler /summer

7/17/2006 01:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Summer, cok sevindim iyi bir sonuc almana :) Ilk sefer basarili sonuc almak gercekten nadir rastlanilan bir olay. Demek o sirli firin isisi ve beze kivami dengesini yakalamissin. Harika!

Bu arada 1/4 bardak yumurta aki 2 buyuk yumurta akina denk geliyor hemen hemen.

7/17/2006 07:27:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hi Blogger, I found your blog quite informative.
I just came across your blog and wanted to
drop you a note telling you how impressed I was with it.
I give you my best wishes for your future endeavors.
If you have a moment, please visit my yahoo anti virus download site.
Have a great week!

7/30/2006 05:32:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba.ellerinize sağlık.sonun da ben de dün akşam denedim ve herkes bayıldı:) ama benim makaronlar fırfırsız oldu ve üstleri pişerken çatladı.gramajlara ve sürelere tam uydum.sebebi hakkında yorum yapabilir misiniz acaba?şimdiden teşekkür ederim. Naz

12/24/2006 09:53:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Naz, tadini begenmenize cok memnun oldum oncelikle. Zira goruntuden de onemli olan lezzet olsa gerek. Birkac ay once firinimi degistirmem gerekti. Uzun zamandir yapmadigim makaronlari yeni firinimda denedigimde. benimkiler de firfirsiz oldu ve kiminin uzeri catladi. Tabii ben de sinirimden catladim :) Iste boyle nazli bir kurabiye makaron! Onun icin sana ne diyecegimi bilemiyorum.

Makaronlar firinda isinmaya baslayinca, icteki islak hamur hareketlenerek bir cikis yolu ariyor. Ust kabuklanmissa, bunu ustten yapamayip alttan catliyorlar ve bu da kurabiyeye o karakteristik firfirini veriyor. Dolayisiyla, makaronlarin ustu kuruyup hafif sertlesinceye kadar bekletmek onemli, acaba senin bekletme suresi yeterli gelmedi mi? Firin isisi fazla gelince de catlama olabiliyor. Bunlar sadece tahmin tabii, ancak farkli metodlari deneyerek senin bulabilecegin bir sey dogru cevap. Bir daha denersen iki defada pisirip farkli isinin ve bekletme surelerinin nasil sonuc verdigini gozleyebilirsin. Ama catlasa da, bir cesit acibadem kurabiyesi olarak keyiflle yeniyor, degil mi?

12/24/2006 10:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

evettt tadı muhteşem hatta o gün bir kişi tarif bile aldı:) 2. denemeyi de yapmayı düşünüyorum zaten.dediğiniz gibi süre veya ısıda problem olabilir.parametreleri değiştirmekte fayda var gibi.:)görünüş de kötü değildi zaten ama ben sadece resimdeki gibi niye görünmediğini merak ettim yoksa gayet güzeldi.

12/25/2006 03:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Blogunuz gercekten harika. Amerika'da yasayan bir Turk olarak gurur duydum. Acaba sizin pastaneden aldiginiz acibadem kurabiyesi tarifini bizlerle paylasabilir misiniz?

12/25/2006 01:45:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Muge, guzel sozleriniz icin tesekkur ederim. Bu arada ben de Amerika'da yasiyorum.

Elimde bir acibadem kurabiyesi tarifi var. Yeni yilda denemeye calisacagim.

Sevgiler,

12/26/2006 01:06:00 AM  
Blogger esracengiz said...

Merhabalar Zinnur Hanım,
Makaron düşkünü bir insan olarak tarifinizi gördüğümde inanılmaz sevindim. Bu haftasonu hemen denedim tadı süper oldu ama malesef herseyi tarife göre yapmama rağmen keki çok sıvı oldu ve tepside iyice yayılıp birbirleriyle birleştiler. Acaba problem ne olabilir? Badem unu, pudra şekeri ve kakao oranını belli miktarda artırsam tadı bozmadan bahsettiğiniz kıvamı yakalabilir miyim? Tarifiniz ve yardımınız için tekrar teşekkür ederim.
Sevgiler,

3/05/2007 01:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur

Kestaneli makaronları deneyince bana bir cesaret geldi. Şimdide fıstıklıları denemek istiyorum ama fıstıkların iç kabuklarını nasıl soyacağımı bilemedim. Fırınlasam yada ıslatsam tadı bozulurmu. Bide ıslatırsam tekrar kuruması zor olabilir diye düşündüm . Acaba sen toz halindemi satın alıyorsun? Kabuklu yapsamda o yeşil rengi elde edemem sanırım.

3/06/2007 07:19:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, bence islatma, islatirsan mutlaka iyice kurumasini beklemelisin. Kullanilan yemis tozunun iyice kuru olmasi makaron yapiminda onemli bir nokta cunku, bunu birden fazla kaynakta okudum. Hatta bazen kuru olsa bile, firinda daha da kurutmak gibi bir on islemden de gecirmeyi tavsiye ediyorlar.

Benim kullandigim fistiklari soyulmus olarak alip, kendim ogutmustum. Seker ilavesiyle yaptim bu isi ki fistigin yagi cikmasin. Hemen uyarayim, arada bir kac defa durdurarak 3 dakikaya yakin robotta cekmem gerekti istedigim incelige getirmek icin. Eski mutfak robotum 3 dakika sonunda kokular vermege baslamisti ama neyse ki bir sey olmadi. Seninki yeniyse, rahatlikla (ve belki daha kisa surede) bu isin altindan kalkabilir ama. Benim fistiklarin kabugu azdi, ama tamamen kabuksuz da degillerdi. Oguttugumde yine de yesil renk hakim oldu, bu nedenle senin de endiselenmene ve kabuklardan kurtulmak icin ek bir gayter gostermene gerek oldugunu sanmiyorum. Istersen az bir miktarla deneme yap, bir bak rengine. Istedigin gibi degilse, 175C lik firinda 5 dakika kadar tut fistiklari, bu kadar kisa surenin tadi degistirecegini sanmiyorum. Cikardiktan sonra, hepsini bir kuru havluya sar ve bir sure oyle kendi buharlariyla beklet. Actiktan sonra ogusturup, mumkun oldukca zarlardan kurtulmaya calis. Bu aslinda findik kabugundan kurtulmak icin bir yontem ama fistik icin de calisir zannimca. Fistiklar tamamen nemden arinmadikca da bir sonraki basamaga gecme.

Kolay gelsin simdiden.

3/06/2007 08:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Esracengiz, kivamin sulu olmasinin sebebi, kuru malzemenin az gelmesi olabilecegi gibi, yumurta aki kopugunun yeterince sert olmamasi da olabilir. Once bundan emin olun isterseniz, zira malzemelerle oynayinca kontrol edilmesi gereken parametre cogaldigindan dogru orana ulasmak daha zor olabilir. Yumurta aki kopugu icin kuru, tamamen yagsiz, temiz bir kaseyle cirpici ve oda sicakliginda yumurta aklari ile basliyoruz ise. Once yumurta aklarini hafif kopurmege baslayincaya kadar orta hizda cirpin. Sonra hizi arttirarak cirparken, bir yandan da azar azar sekerini ekleyin. Bu ekleme-cirpma islemi iki dakika kadar surecek. Parmaginiz ucuyla aldiginiz zaman, kopugun sert tepeler olusturdugunu gormelisiniz. Mikseri kaldirdiginizda kopuk de kalkmali, mikserden ayrildiginda,kalkan sivri uc, hafifce boynunu bukmeli. Bu asamada kuru malzemenizi bir kac defada ekleyin ve sadece malzeme butunlesinceye kadar karistirin. Sonraki kisim icin, Fatos'a yazdigim yukardaki yorum belki yardimci olabilir.
Kolay gelsin.

3/06/2007 09:37:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba bende sizin bu tarifinizi yapmak istiyorum cok cesaret isi ama karar verdim deniyecegim yanliz benim sorum su bunlari ben ikigun onceden yapsam ama kremasini son gun misafirim gelecegi gun koysam acaba olurmu? birde pisirdikten sonra ustunu kapatipmi saklasam acaba ?
belki yorumlarin icinde benimgibi osrusu olan vardir ben tum yorumlari okuyamadim eyer varsa bende ayni soruyu sorduysam simdiden ozurdilerim..

3/27/2007 06:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

Sonunda çikolatalı makaronları denedim. Bende badem kullandım. Ama bademin tadı çok nötr geldi bana. Kestaneliyi yaptığımdaki fındık kokusu daha hoştu bence. Birde ara kreması ağır geldi bana. Bitter çikolatayı sevmediğimden sanırım. Sütlü çikolata sanırım benim damak tadıma daha uygun olur.Ama çok sevimli oldular ve yiyenler parmaklarını da birlikte yediler. Mail adresinize fotoğraflarını da gönderiyorum. Bakalım siz de beğenecek misiniz? Sevgiyle kalın.

4/16/2007 02:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur

Bu ayki Lezzet in kapağında rengarenk makaronlar vardı. Dayanamadım ve aldım. Ayrıntılı bir dosya beklerken bir sayfalık bir tarif çıktı karşıma. Tarif senin bademli tarifinle aynı ancak mesela fıstıklı için aynı tarife gıda boyası kullanmış. Sadece kremada fıstık var. O yüzden seninkiler kadar lezzetli olduklarını sanmıyorum. Birde portakallı tarif vermiş. Tabi o da sadece kreması portakallı. Ama turuncuda çok şirin olmuş. Sanırım bu işte senden ustası yok...

4/20/2007 07:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, tesekkur ederim verdigin bilgiler ve guzel sozlerin icin, ama bana kalirsa boynuz kulagi coktan asti. Munevver'in de, senin de makaronlariniz benimkilerden daha guzel gorunuyor bana. Ikinizin de ellerine saglik.

4/20/2007 07:14:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hanım, öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum gerçekten çok nefis görünüyorlar. Makaronlarınızı çok yoğun bir zamanımda görmeme rağmen hemen vakit yaratıp denedim:)) Hatta badem olmadığı için cevizle denedim ama yine de o sakızımsı lezzeti tutturdum. Fakat ufak bir sorun oldu ki benim makaronlarım sizinkiler kadar fırfırlı olmadı:( Bunun sebebi pişirme süresinin az/fazla gelmesinden olaiblir mi (10-11dk kadar pişirdim) veya herhangi başka sebepleri olabilir mi? Yardımcı olursanız çok mutlu olacağım, sevgiler...

4/22/2007 09:43:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, tesekkur ederim. Makaronlarla ben de bir cok farkli sonuc aldim basta. Ancak yeni yeni kendime guvenir oldum bu konuda. Onun icin ilk tecrubede istediginiz sonucu almamaniz asla cesaretinizi kirmasin. Anladigim kadariyla lezette olmasi gerekeni yakalamissiniz zaten. Firin sicakligi, pisirme suresi vs de oldukca onemli olmakla birlikte, bence en onemli parametre hamurun kivami. Surda gordugunuz resimdeki gibi oluyor benimkiler, tuple s1kt1g1mda, tepeleri yuksekce kaliyor, masaya vurdugumda birazcik daha yayiliyorlar ama tumsekleri tamamen gitmiyor. Ben de onlari hafif nemlendirdigim parmagimla duzluyorum. Bekleme suresi sonunda parmagima sivasmayacak kadar kuru bir kabuk oluyor uzerlerinde. Bu sekilde firina giren makaronlar, isiyla ustten tasmaya imkan bulamayip, ancak alttan tasarak, o firfirlari olusturuyorlar. Benim bilimsel olmayan gozlemim bu. Firfir olacaksa da zaten pisme suresinin baslarinda kendini gostermege basliyor. Kivam dogru degilse, cogunlukla ustten catlama yapiyorlar. Umarim bu yazdiklarim size yardimci olur ve ikinci denemenizde firfirli makaronlariniz olur.
Sevgiler,

4/23/2007 06:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Benimkiler bu fotoğraftaki kadar sıvı değildi demek ceviz miktarını biraz azaltmak lazım:)) Ama neyse ki üzerlerinde de çatlama olmadı. Çok teşekkür ederim, fikirlerinizi değerlendireceğim, sevgiler...

4/23/2007 09:55:00 AM  
Blogger Unknown said...

Zinnur makaron tarifini dun aksam denemeye karar verdim ama emin degildim tutturabilecegimden ama harfiyen takip ettim cikolatali makaron tarifini sadece cikolatali ganaj kismi haric cunku dolabimda hazirda vardi ve buttersizdi...Dedigim gibi olabilecegine inancim cok fazla degildi ama oldu!! hemde harika bir sekilde! coooook tesekkurler bu guzel lezzetin tarifini ve yapim asamalarini boyle guzel verdigin icin!!!ve asamalari sandigimdan cok daha kisa surdu, sadece beklemek bir saat uzun denilebilecek bir sureydi benim gibi sabirsiz birine ama arkadasim olunca vakit gecirecek o surede kisaliverdi:)Hersey gonlunce olsun!!tekrar cok tesekkurler!

4/28/2007 01:28:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Arzu, yorumun ve nazik sozlerin icin cok tesekkur ederim. Cok memnun oldum bu guzel haberine! Makaronda basarili sonuc alan arkadaslar bildirdikce ben sevincten havalara ucuyorum. Ellerine saglik. Umarim bundan sonraki denemelerinde de hep guzel sonuc alirsin.
Sevgiler,

4/28/2007 10:42:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,

Sonunda fıstıklı makaronlarıda denedim. Öncelikle söyleyim tadı tek kelimeyle muhteşem. Daha önce denediklerimle karşılaştırıldığında en çok bu beğenildi. Ancak üzeri çatladı biraz ve fazla eteklenmedi. Fıstığı fazla gelmiş olabilirmi diye düşündüm. Kıvamı biraz koyu gibiydi. 2 yumurta kullandım. Az mı geldi acaba. Şekil olarak en düzgünü çikolatalılar olmuştu. Acaba o tarifi kullanıp 50 gr. badem yerine fıstık la yapsam olur mu? Ya da bu tarifte yumurta sayısını 3 e mi çıkarsam? Çünkü ölçemedim tam olarak buradaki yumurtayı. Ara kremasıda biraz koyu gibiydi. Seninkiler sanki daha sürülesi bir kıvam gibi görünüyor. belki bir-iki kaşık krema eklenebilir ama oda makaronlarımı yumuşatır acaba. Bu yazdıklarım sadece görüntüyü kurtarmak için. Yoksa tadı zatem çok güzel oldu.

4/30/2007 12:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hanım,

Makaronlarını oldukca ağız sulandırıcı.Ellerinize sağlık ! Ben de büyük emekler sonucu bizmle paylaştıgınız tarifi kullanarak deniyceğim. (tabi piştikten 1 gün sonra yeme durumu keyfimi kacırmıyor degil :( )Yalnız sizden bir ricam var; ben sade makaron yapıp icine de sade krema koymak istiyorum. bunun icin bir tarifiniz var mı?

4/30/2007 03:57:00 AM  
Blogger Unknown said...

Fatos'cugum, cevabim gec geliyor, kusura bakma. Yeni iletiye gelen yorumlar arasinda gozumden kacti eski iletilere gelen bir kac yorum :(

Fistikli makaronunun lezzetli olmasina cok sevindim. Benimkiler de cok lezzetliydi, yalniz bicimleri yuvarlaktan ziyade oval1ms1 olmustu, ve iclerinde bosluklar olusmustu diye hatirliyorum. Afiyetle yendiler yine de. Bahsettigim olayin uzerine gidip arastiramadim sonradan da. Senin sorularina da nasil cevap verecegimi bilemiyorum maalesef. Yag farkiyla ilgili bir durum olsa gerek. Caresinin ne oldugunu bilmiyorum, deneyip yanilip bulmak gerek. Bir aklima gelen su: Burda yumurta akini toz seklinde satiyorlar. Sekeri arttirmadan, kivami koyulastirmanin yolu bundan eklemek olabilir hamura diye dusunuyorum. Turkiye'de olmayabilir. O zaman sen istersen fistigin bir kismi yerine badem koyarak bir dene. Belki hem kivami tutturur, hem de fistik tadini koruyabilirsin. Kremaya gelince, benim fistikli icin kullandigim krema yine, fistik, tereyag ve oudra sekeri iceriyordu diye hatirliyorum. Tecrube ile sabit, cig kremayi dolgu olarak kullaninca makaronlari yumusatiyor, cunku bekledikce su salma ozelligi var. Buttercream cinsi krema kullanabilirsin ama, ya da beyaz cikolatali ganas vs. olabilir.

Tecrubelerin olursa, haberimiz olsun. Kolay gelsin.

Sevgiler,

5/02/2007 05:53:00 AM  
Blogger Unknown said...

Anonymous, tesekkurler. Makaronlari soguyup dolgularini koyar koymaz da yiyebilirsiniz. Bir gun sonra daha guzel olduklari benim sahsi kanaatim sadece :)

Sade derken, bildigim kadariyla, en sadesinin icinde de badem tozu var. Yalniz yesil cay, kakao vs gibi tatlandiricilari istemiyorsunuz, degil mi? Bunun icin Fistikli Makaronda kullandigim tarifi fistik yerine sadece bademle uygulayabilirsiniz. Sade krema da buttercream tarzi bir sey olacaktir bu sartlarda. En kolayi pudra sekeri, tereyag ve vanilya karistirilarak elde ediliyor. Daha lezzetli ve yapimi zor olan cesidinin tarifini burda Buttercream basligi altinda bulabilirsiniz.

Kolay gelsin.

5/02/2007 06:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba Zinnur,

Yazdığım herşeye incelikle cevap veriyorsunya çok teşekkür ederim. Geç olması hiç sorun değil.

Ben sanırım kendimi yanlış ifade ettim. Fıstık ekledikten sonraki kıvamı koyu geldi gözüme. Eşit dağıtamadım o yüzden. Bir de çikolatalıda 2 yumurtaya 50 gr. badem kullanırken burda 2 yumurtaya 113 gr. fıstık kullandım. Bir dahaki sefere çikolatalı tarifteki badem yerine fıstık kullanarak denemek istiyorum. Her yaptığımın sonucunu yazdığım için eşim sıkılmış olacağını söylüyor. Ama ben yorumlardan çok faydalandığım için okuyanlarında işine yarar düşüncesiyle yazıyorum. Umarım sıkmıyorumdur.
Sevgiler...

5/02/2007 07:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Rica ederim Fatos, s1k1lmak ne demek? Tam tersine, dedigin gibi bu ileti uzun yorum kismiyla birlikte iyi bir kaynak haline geldi makaron yapmak isteyenler icin. Eminim makaron yapmak isteyen arkadaslar, yorumlardan da en az iletinin kendisi kadar faydalaniyorlardir. Problem benim dikkatimi toplayip, yazdigini anlayamamam olmus. Simdi daha iyi anladim olayi. Yogunluktan iyi karismadiysa hamur, dedigin gibi catlamaya neden olmus olabilir tabii. Yapmayi dusundugun isin sonucunu ben de merakla bekliyorum, zira cikolatali makaronun digerine kiyasla daha hafif (az sekerli) ve lezzetli oldugunu dusunuyorum. Umarim iyi sonuc alir ve bizimle paylasirsin.

Sevgiler,

5/02/2007 08:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba makaron tarifinizi denedim ilk denemede super sonuc aldim ve blogumada ekledim cok cok tsk ederim sevgielrimle

5/12/2007 11:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur , bu sefer çikolatalı makaron ölçüsünü kullanarak fıstıklı makaron yaptım. Şekilleri diğerine göre daha iyi oldu. Ama çikolatalıdaki kakaoyu hesaba katmadım. Yani kakao miktari kadar bir kuru malzemeye ihtiyaç vardı sanırım. Onun yerinede fıstık koyabilirmişim. Fıstıklı tarife göre yaptığımda üzerleri çatlamıştı. Zaten kıvamıda bayağı koyu olduğundan anlamıştım. Bunun kıvamıda biraz sulu oldu. Üzeri çatlamasına rağmen onun tadı harikaydı. Daha yoğun fıstık hissediliyordu. Fıstık ezmesi gibiydi tadı. Yani 50 gr. az geldi. 113 gr. fazla geldi. İkisi arasında bir oran sanırım daha iyi olacak. 80-90 gr. gibi.Ama her haliyle makaronlar harika kurabiyeler. Bunları bana kazandırdığın için çok teşekkür ederim.

5/16/2007 11:11:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos, ellerine saglik. Aztek pastasinda aldigin yuz guldurmeyen sonuctan sonra, hic degilse bunlardan memnun kaldiginiz icin icime su serpildi. Bir dahaki sefere daha da iyisini yaparsin, eminim.
Sevgiler,

5/17/2007 04:22:00 AM  
Blogger Yelda Özyurt said...

Merhaba Zinnur, makaron denememin resimlerini paylastim blogumda, yorumlarina ihtiyacim var, daha iyi olmam icin engin tecrubelerine ihtiyacim. Bana bir ugrayip, yorumlarsan cok sevinirim. Sevgiyle kal..

5/26/2007 03:37:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

ellerinize sağlık nefis olmus tarifi deniyeceğim çok lezzetlidir eminim.
sevgiler

5/30/2007 11:05:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanım merhaba fıstıklı makaronu denemek istiyorum.
malzeme olarak 1 1/4 bardak pudra şekeri ve 1/4 bardak şeker demişsiniz bu: 1 su bardağı + çeyrek bardak pudra şekeri ve tekrar çeyrek su bardağı şeker anlamına mı geliyor yardımcı olursanız sevinirim. Bir de ben 113 gr toz antep fıstığı aldım siz toz haline getirilmeiş şekliylemi 113 gr kullanmıştınız??

6/06/2007 07:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Merve, anladigin gibi... 1/4 bardak toz seker, yumurta aklari kopurtulurken kullaniliyor, diger ise badem tozuyla karisacak. Makaronlar, bezeler gibi cok sekerli kurabiyeler, fakat yerken bu durum insani hic rahatsiz etmiyor :)

Malzemeler agirlik olcusu olarak verildiginde, toz halinde olup olmamasi farketmiyor. Yani 113 g fistik, toz haline getirildiginde de 113 g oluyor; ic rahatligiyla kullanabilirsin.

Kolay gelsin.

6/07/2007 06:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba bloğunuzun uzun zamandır takipçisiyim,görüntüler harika.
ben dün denedim köpüğe benzer tadı oldu ama kremayla arasını kapatıp buzdolabına koydum ertesi gün çok yumuşamış elime bile alamadım hatam ne olabilir acaba

8/26/2007 10:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Merhaba Reyhan. Tahminimce yeterince pismedi. Pistiginde ustunde sertce, kirilgan bir tabaka olusuyor ve ici kopukten daha sert dokuda, fakat yumusak oluyor. Ana malzeme seker oldugu ve seker de suyu, nemi cektigi icin buzdolabinda, ya da cok sicak, nemli ortamda beklediginde kitirligini kaybediyor. Olmasi gerektigi gibi pismis bir makaronda bu yumusama rahatsiz etmiyor, hatta ortadaki kremayla butunlesmesini sagliyor. Ama yeterince pismeyip, sekerin baglanmamis olmasi tamamen yumusamasina neden olmus olabilir. Ortadaki kremayi da dikkatli secmeli. Cirpilmis sut kremasi gibi, bekledikce su birakan cins krema secersen ayni durumu yasayabilirsin.

Umarim bir daha denersen daha memnun olacagin bir sonuc alirsin.

Sevgiler,

8/26/2007 11:41:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Zinnur'cuğum sonunda bir cesaretle benim de makaron denemem oldu. Tabi ki senin tarifinle çikolatalı makaron'u denedim. Sonuç : mükemmel bir lezzet. Fakat benimkiler eteklenmedi. Sence nedendir. Ben ilk kez yaptığım ve yediğim için bilemedim. Sen bu işte uzman olarak bilirsin diye düşünüyorum. Benim hamurun kıvamı akışkan oldu baya. Yumurta akımı fazla geldi ya da mutfak sıcaktı ondan mı oldu diye düşünüyorum ama çözemedim bir türlü. Çok teşekkür ederim.
Sevgiler,

9/07/2007 05:10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Burcin, cevabim gec kaldi, kusura bakma. Ana sayfaya gelmeyen yorumlar bazen dikkatimden kacabiliyor. Senin yorumunun basina da bu geldi maalesef.

Makaronlarinin resimlerini gordum, benim ilk denemelerimle kiyaslaninca kesinlikle cok basarililar. Eteklenme olmamasini sebebi kesinlikle suydu diyemeyecegim, zira bu makaron isi oldukca esrarli, bir cok parametreye bagimli bir olay. Ama sunu diyebilirim ki, benim makaron hamurum sikma tupunun ucundan kendiliginden akip gitmeyecek kivamda oluyor. Kazara akip gidiyorsa, biliyorum ki eteklenmeyecek. Buna karsilik, diger bloglarda dogru koyuluk icin akici (magma kivami deniyor hatta) bir kivamdan bahsedildigini de duydum. Sanirim tek basina kivamdan ziyade, kivam arti firin isisi parametresi belirleyici oluyor. Yani mutlak kivam sudur demek yanlis. Bunun yanisira makaronlarin kurumus olmasi da onemli bir parametre.

Uzun lafin kisasi, yapilacak sey parametreleri degistirerek birkac deneme-yanilma daha yapmak. Ancak boylece senin icin calisan sartlari yakalayabilirsin. O zamana kadar da eteksiz ama nefis makaronlar yeme sansiniz olur. Olmasi gereken tad ve dokuyu yakaladiktan sonra, varsin etegi olmayiversin, ne onemi var, degil mi?

Ellerine saglik,

9/09/2007 11:59:00 PM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Zinnur'cuğum,
Söylediklerine bir dahaki denemede mutlaka dikkat edeceğim. Öyle güzel bir lezzet ki neden daha önce denemedim diye kendime kızdım. Çok teşekkür ederim ilgi ve tavsiyelerin için.
Sevgiler,

9/10/2007 12:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanim merhaba,

Fistikli makaronda bahsettiginiz yumurta aki acaba kac tane yumurta akina karsilik gelmekte? Ellerinize saglik diyorum, hersey tek kelime mukemmel burada.
Sema

12/09/2007 09:02:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sema, tesekkur ederim. Burda yumurtalar icin bir standardizasyon var: kucuk, orta, buyuk, cok buyuk ve jumbo seklinde. Tariflerde yumurtanin buyuklugu de belirtiliyor ve en ziyade buyuk yumurta kullaniliyor. Bu tarifte kullanilan 1/4 + bardak yumurta aki da 2 buyuk yumurtanin akina karsilik geliyor. TR'de boyle bir yumurta standarti olup olmadigini bilmedigimden yumurta sayisi vermemeyi tarcih ettim. Bardak dedigim de Amerikalilarin cup olcusu aslinda, yani 240 ml su alan bir bardak olarak dusunulmeli.
Sevgiler,

12/09/2007 11:32:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba.Bende fındıklı makaron denedim fakat sonuç facia oldu.Bütün püf noktalarına uydum.1,5 saat kurumasını bekledim.Kabuk oluştu.Fakat piştikten sonra üstü ayrı etekleri ayrı bir yerde olmak üzere yayıldı.Nerde hata yapmış olabilirim.

www.annemmutfakta.blogcu.com

1/10/2008 02:56:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, aldigin kotu sonuca uzuldum. Gecen hafta, minik makaronlar yaptigimda, benzer bir durumu ben de yasadim. Yuvarlak tepeler yana kaykildi, etekler yayildi. Sicak firina elimi sokup, tepeleri yayilan eteklerin uzerine teker teker oturttum. Goruntu kurtuldu ama kalin kabuklar ve icerdeki bosluklardan kacis olmadi tabii. Benim faciama sebep, dusuk firin isisi kullanmamdi. Makronlar piserken, renkleri bozuluyor diye, dusuk isida pisireyim demistim. Sende de problemin kaynagi bu olabilir mi? Az miktarda bir deneme daha yapip, daha yuksek isida pisirmeyi bir dene istersen.
Sevgiler,

1/10/2008 03:04:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Evet sanırım düşük ısı olabilir.Fakat üzülme ben o makaronları çok güzel değerlendirdim.Robottan geçirip un haline getirdim.Rafaello tarzı bir karışımla bütünleştirdim.Harika bir lezzet oldu.Herkes tarifini soruyor:)
Sevgiler
www.annemmutfakta.blogcu.com

1/12/2008 10:29:00 AM  
Blogger Unknown said...

merhaba zinnur ;
uzun zamandır denemek istediğim ama bir türlü cesaret edemediğim bir tarif macaron. birazdan mutfağa gireceğim . yanlız aklıma takılan birşey var ben en büyük boy yumurta aldığım halde herseferinde farklı boyutlarda oluyor yumurtalar . cup ölçüsü çok pratik ama 2 yumurta akı kaç cup ? 1/4 cup mı ?. yorumda " 1/4 + bardak yumurta aki " demişsiniz . + bardak ne anlama geliyor ?
teşekkürler
funda

1/14/2008 12:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Funda, sana bol sans diliyorum simdiden. Ilk defada basarili olmak mumkun ama biraz da sans isi cunku. Ote yandan, basarisiz denemelerde de cok sey ogreniyor insan. Yani, her iki durumda da iyi bir sey yapiyorsun deneyerek :)

Eksik yazmisim yoru,alrda, dogrusu " 1/4 bardak arti 2 yemek kasigi" olacak. Burdaki buyuk boy yumurtayla 2 yumurta akina karsilik geliyor. 1/4 bardaktan azicik daha fazla. Bardak diye bahsedip durdugum sey de Amerikan cup olcusu, butun tariflerimde boyle.
Sevgiler,

1/14/2008 01:14:00 AM  
Blogger Unknown said...

teşekkürler;
ben o gün hemen yaptım ama resmini çekemediğim için yazmadım. tüm önerilerinize uydum. hem görüntü hemde tat çok güzel oldu ama sanki sizinkiler daha tombik gibi.
teşekkrüler paylaşımınız için
makaron resimlerini bloğuma koydum . yorumunuzu paylaşırsanız sevinirim.
funda

1/18/2008 03:28:00 AM  
Blogger Unknown said...

hem ziyaretiniz hem de her aşamada ki hızlı desteğiniz ve önerileriniz için çok teşekkürler . tekarr denediğimde ısıyı biraz artırıp bakacağım
görüşmek üzere

1/20/2008 02:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnuurrr!!! Yaptim, ben de yaptim sonunda!! Ne zamandir aklimdaydi da ancak bugun mutfak maceralari arasinda yolunu buldu makaronlar da! BEn cikolataliyi denedim. Firina verdikten bir kac dakika sonra korkuyla gidip baktigimda eteklendiklerini gorunce gozlerime inanamadim dersem sen bana inanir misin? Tuhaf bir mutluluktu dogrusu - ki ben yayilacaklarini ve ilk seferde tutturamayacagimi dusunmustum en basindan beri - ve o an aklimdan gecen bunun icin Zinnur'a tesekkur etmeliyim oldu. Neyse sonuc itibari ile guzel oldular, beni de mutlu ettiler. Boyle islerden iyi sonuc alinca yasanan memnuniyeti, tatmini sen anlarsin, degil mi? Yani o an oyle anlardan biriydi iste.

Bana sade halleri biraz fazla tatli geldi, ama bitter cikolatali krema o tadi dengeledi. Yalniz bir yerde hata mi yaptim, nedir, bilmiyorum, cok fazla cikmadi, en fazla 24 adet oldu galiba, saymadim ama, sandvic yapinca 12 tane filan. Bir de bir kac tanesinin etegi fazlaca acildi, klos etek oldu anlayacagin, icleri bosaldi. Yasadigim tek sorun bu oldu. Simdi aklimda fistiklilar var, bir de senin en son yaptign kahvelide de aklim cok kaldi ama, yorumlari okuyunca fistikli da hamurun sulu olmasi, ustten catlamasi gibi bir sorun yasadiklarini gordum diger yapanlarin. Cikolatalilar da makaronlarin uzerine elenen kakaonun kuruma asamasina katkisi oldugunu saniyorum. Digerlerinde de belki onun yerini tutacak bir sey kullanmak fayda eder mi acaba? Gerci ne olabilir (pudra sekeri/ toz fistik?), kestiremiyorum o ayri. Neyse, simdilik ilk deneme umut verici idi.

Yazin Turkiye'de iken Divan'dan almistim, gerci sadik bir musterisi olarak Divan'da ilk defa bu sefer gordum makaron, rengarenk cesitleri ile cok gozalici idiler. Ama nedense o albeniye ben daha farkli bir tat ummustum, ozellikle ara kremada. Galiba yorumlarda bahsedilen gullu, senin dedigin ahududulu gibi daha canli bir tatti bekledigim. Ara kremayi ccesitlendirmek icin ne yapilabilir, bir arastirmak lazim.

Tekrar cok tesekkurler, Zinnur'cugum, sayende profesyonel bir tadi daha eklemis olduk yapilabilecekle listesine. Ellerine saglik. Selamlar, sevgiler, Turkmen

1/20/2008 11:19:00 AM  
Blogger zinnur said...

Turkmen'cigim, hic moralimin iyi olmadigi bir zaman gelen yorumun, gunume bir gunes gibi acti. Okudum, yok, adeta ictim satirlarini ve kendimi daha iyi hissettim. Soyle iki telas arasinda degil de, vaktim oldugunda cevabini yazayim dedim ve iste iki gun sonrayi bulduk, kusuruma bakma.

Cok sevindim makaron basarina. Benim basarili oldugum tarif D. Lebovitz'in di. Sonucta sizinle onu paylastim. Acikcasi bana da biraz fazla tatli geliyor. Ilk denedigim P Herme makaronlari idi, makaron tadina o tarifle asik oldum, ama maalesef, ustu catlaksiz, etekli bir makaron yapmayi basaramadim o tarifle. Yine denemeli uzun bir aradan sonra. Onu tatsan, eminim D. Lebovitz makaronlarindan cok daha fazla begenirdin. Bu arada, makaronlarin uzerine kakao serpme olayi da, P Herme tarifinden alintiydi zaten. Kurutmaya katkisi olabilecegini ben de dusunmustum, hatta bu yolda bazi deneylerim de oldu; ama galiba kuruma olayi en ziyade hamurun kivami ile ilgili. Simdilerde, hamuru s1kma tupune koyarkenki kivamindan, 1 saatte kuruyup kurumayacagini anlayabiliyorum.

Makaronlara degisik tatlar vermek isin en eglenceli gastronomik yani. Benim simdiye kadarki denemelerim, kimi zaman basarili, kimi zaman basarisiz sonuc verdi. Istikrarla calisan bir yontem gelistiremedim daha. Ama cogu zaman goruyorum ki, yapilan, boya ile makaronun kurabiye kismini renklendirmek ve aroma, lezzet olayini kremada yogunlastirmak. Tabii boylesi cazip gelmiyor. Kurabiye kismini da lezzetlendirmek icin, daha kararli olan Italyan merengi kullanmak lazim gibi bir sonuca vardim arastirma, deneme-yanilmalarim sonucunda. Daha denemisligim yok, ama ustalar boyle diyor. Birkac deneme yaptiktan sonra, bulgularimi yeni bir iletide toplayip, yayimlayacagim onumuzdeki gunlerde.

Bu arada seri imalattaki makaronlari (resimlerine bakarak) acikcasi pek begenmiyorum. Divan'inkiler guzeldir belki ama, Beyaz Firin'in ve Paul'unkuleri pek gozum tutmadi, sanki gida boyasi fazla kacmis. Makaron da, diger bircok pasta/kurabiye cinsi yiyecek gibi, en guzel sekilde, evde yapiliyor bence. Tabii, goruntuden ziyade, lezzetten bahsediyorum burda.

Son olarak, yayilan makaronlarinin yayilma sebebi, isinin az gelmesi Turkmen'cigim. Bunu son zamanlarda kesfettigim su blogdan ogrendim ve bilfiil tecrube ederek dogruladim. Firin isisi, firinin icinde her zaman esit dagilmadigi icin, bir tepsi makaron ayni sekilde pismeyebiliyor, isiya cok hassas kurabiyeler bunlar. Ya tam firinin ortasinda, az az pisirmek lazim, ya da birkac tanesini feda edecegiz her tepside.

Makaron (ve tabii her turlu mutfak) tecrubelerinin basariyla devam etmesini diliyorum.

Sevgiler,

1/22/2008 08:38:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba ben esra amerikadan yaziyorum.Bugun ilk defa sayfani milyonlarca kez okuduktan sonra topladim malzemelerimi ise koyuldum.Henuz kuruyorlar yani 1 saat var onumde.tum olculerim tam yumurta da large 2 yumurta. ancak kivami koyu oldu fazla koyu.bakalim bir saat sonra kabuklarini inceleyip firina verecegim ve de tekrar yorum yazacagim. cok tesekkurlerr :)

1/22/2008 12:37:00 PM  
Blogger zinnur said...

Esra, rast gelsin, cok iyi bir sonuc almani diliyorum. Koyu olmasi iyi bence, kabuklanmasi daha kolay oluyor o zaman sanki.
Sevgiler,

1/22/2008 12:41:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba Zinnur yine ben Esra.makaronlarim simdi firindan cikti hemen iki tanesini yedim bile .Goruntu olarak ne yazikki seninkiler in guzelligini yakalayamadim ancak firfirlandilar ve inanilmaz guzel kokular sactilar.Yalniz firfirlanma sirasinda sanirim kivami cok koyu oldugu icin sikma tupunden cikartirkenki sekillerinden ara ara ayrilmalar olmus.Birde ben cok sekerli sevmeme ragmen cok tatli geldi fikir almak icin soruyorum bu yumurta akina konan sekeri koymasak yada yari yariya azaltsak mesela sonucu kotu etkilermi bence seker badem tadini bastirmis benim yaptiklarimda.Birde icine nutella surmeyi dusunuyordum ama muhtemelen bu fikirden fazgececegim simdilik.Ancak yinede sana tesekkur ederim ilk denememe ragmen oldukca basarili ve lezzetli makaronlarim oldu sanirim ikinci denememde gercek kivami tutturabilecegim.Bir dahaki denememde kivami tutturmak icin toz malzememi cirpilmis yumurtamin icine devirmek yerine kasik kasik ekleyerek deneyecegim :)onuda bu cuma aksami denemeyi dusunuyorum.Tekrar tesekkurler :)

Esra

1/22/2008 02:05:00 PM  
Blogger zinnur said...

Esra, tebrikler! Makaronlarin bol sekerli kurabiyeler oldugu dogru. Daha az sekerli makaron tariflerine de rasladim, ama ben onlarda basarili olamadim maalesef. Eger sekeri azaltacaksan, bademle harmanladigin pudra sekerini azalt bence. Yumurta akina kattigin sekeri azaltirsan, yumurta aki kopugunun kivami etkilenir. Bu da elde edecegin sonucu olumsuz yonde etkiler. Bir de kasik kasik eklemek yerine 2-3 defada ekle istersen kuru malzemeyi, cok defada ekler ve dolayisiyla fazla karistirirsan, yumurta aki kopugu cok fazla sonebilir. Bir miktar sonmesi kacinilmaz ve hatta istenilen bir durum makaronlarda, ancak asiri sonerse de, kabarmayan, ustleri catlak ve sert dokuda makaronlarin olabilir.
Sevgiler,

1/22/2008 03:33:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,
Çok güzel bir blog hazırlamışsınız, fotoğraflar harika. insanı heyecanlandırıyo we mutfağa sürüklüyo:)
daha önce bir makaron denemem oldu fakat hüsranla sonuçlandı, badem tozu yeteri kadar ince çekilmemişti sanırım bundan kaynaklanıyo, şimdi sizin tarifinizle tekrar denemek istiyorum, fakat elimde çekilmemiş badem war we hasas tartım da yok. 50gr. badem yaklaşık olarak neye tekabül ediyo bunu öğrenmek istiyorum.
Bir de ara kreması için werdiğiniz tarifte çiğ krema demişsiniz, bu kutularda satılan hazır kremamı? (makarna falan için kullanıyorum ben)
şimdilik bukadar, umarım olumlu sonuçlarla tekrar yorum yazacağım :)

4/16/2008 02:27:00 AM  
Blogger Mebrule said...

Merhaba Zinnur,

Bugun bende macaron yapmanin basina gectim ama nerde hata yaptim anlamadim, macaronlarim eteklenmedi. Kivami bana cok akici gelmisti, bu yuzden olabilirmi acaba? Kek kivamindami olacak acaba hamuru? Birde ben fistikli macaron tarifini cevizli olareak degistirmistim. Bu sizce etkenmidir?

Sevgiler...

6/02/2008 11:15:00 AM  
Blogger Unknown said...

Toz badem derdini aktardan 250 g. badem çektirmekle aşınca, bu güzel çikolatalı macaron tarifi fırfırlı eteklerine kavuştu :) Çok teşekkürler zinnur.

fotograflarını burada görebilirsin:
http://picasaweb.google.com/chocolatecook/Macaron

6/06/2008 02:14:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar canım makaronlar çok güzel görünüyor ve dayanamayıp tarifini denedim kesinlikle anlatımın tarifin detayları kusursuz denicek kadar güzel ki okadar aksilik yaşamama rağman sonuç iyi oldu.Ellerine sağlık

9/27/2008 01:02:00 PM  
Blogger Zehra Gürgen said...

İlk makaronumu sayenizde başarılı bir şekilde yaptım ve yayınladım. Çoook teşekkür ederim :))
sevgiyle kalın

10/11/2008 03:50:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, sayende ilk kez denememe ragmen muhtesem bir makaroni yaptim... Tarifin icin tesekkur ediyorum.

10/12/2008 12:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Süper tarifler

11/17/2008 09:46:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar zınnur hnm macaron tarıflerını ararken sızın sıtenızde takıldım yapmak ıstıyorum ama bende mutfak terazısı yok bu yuzden zahmet olmazsa bu 113 gr 1/4 vs olculerını su bardagı olarak yazarmısınız dersem cok mu sey ıstemıs olurum sımdıden tesekkurler bu arada cok guzel olmuslar ellerınıze saglık :) ESRA

12/19/2008 02:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Esra, hosgeldin Bizim Pastane'ye. Olculeri su bardagina cevirirdim cevirmesine, ama cesit cesit su bardagi var biliyorsun. Benimki seninkine uymaz. Makaron olcuye hassas bir kurabiye. Seni yaniltacak bilgiler vermek istemem. En iyisi sen ucuzundan bir olcu aleti edin. Inan cok isine yarayacak.
Sevgiler.

12/19/2008 06:27:00 AM  
Blogger BEDİA KUKUL said...

sevgili zinnur; makaronları yaptım, yedim, misafirlerime ikram ettim ve blogumda yayınladım. İşin tek kötü yanı bu makaron pişirme isteğinin hastalık boyutuna ulaşması. Rüyalarıma giriyor resmen. Ellerine; emeğine sağlık gerçekten bayıldım ve çok çok iyi anlatmışsın.
mutfak terazim olmadığından fıstıkları kuruyemişçide tarttırıp aldım ve yumurta akına eklemeden eledim(iyiki elemişim içine kabuklu fıstık karışmış)fıstıklarım istediğim kalitede değildi ama yinede lezzetli oldu. bakalım bademlisi nasıl olacak. bloguma bakarsan sevinirim.hoşçakal

1/08/2009 09:26:00 AM  
Blogger BEDİA KUKUL said...

tarifide kendime göre kısaltıp bloguma yazdım, fıstıklı makaronda ekstra tuz kullanmışsın. sanırım yumurta akını köpürtmek için kullandın ben tarifinde göremeyince öyle yazdım(aslında tuz kullanmayı unuttum ama tarife yazdım)
krema olarak çikolatalı kremayı yarım ölçü hazırlayıp kullandım bana fazla bile geldi.
tekrar sağol.
hafta sonu kakaolusunu denemeyi düşünüyorum sevgiler...

1/09/2009 01:34:00 AM  
Blogger BEDİA KUKUL said...

sevgili zinnur, acil cevap bekliyorum:
makaronları kime ikram ettiysem bayılıyor ama son 2 denememde makaronlarımın şeklini tutturamıyorum. aslında ilk denememdede(blogda resimleri var)makaronlar kabarıyor ama tekrar sönüyor yani etek olayı bale eteğine dönüyor.bu kısmına gene razıyım ama.kakaolu makaronum tamamen çatladı ve elimizde dağıldı(yinede tadı çok iyiydi)hafta sonu tekrar fısıtıklı makaron yaptım epey kabardı ama makaronlarım sağa sola devrildi.yani etekleri bir yanda tepeleri bir yanda sebep ne olabilir sence pudra şekerini tam 200 gr kullandım cup ölçüsü buna eşdeğerdi.acaba sizin pudra şekerlerimi farklı. yada makaronu fırının kaçıncı rafına koyayım

çok uzattım ama çrş misafirim var ikram etmek istiyorum.çok çok teşekkürler

1/26/2009 06:09:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gulmira, kotu tecrubelerine uzuldum. Makaronla ilgili butun sorularina dogru cevaplar verebilmeyi isterdim ama bu maalesef mumkun degil cunku makaronlar cevre sartlarina son derecede duyarli kurabiyeler. Sana kendimden ornek vereyim. Gecen yil bir donem, butun yaptigim makaronlar mahvoldu. Kullandigim tarifler, onceden kullanip, basarili sonuc aldiklarimdi. Bir sure ara verdim, sonra ayni tariflerle yine iyi sonuc almaga basladim. Belki o ara kontrol edemeyecegim bazi sartlar (havadaski asiri nem mesela) bu duruma sebep oldu, kendim de hala cozemedim. Durum buyken, hic gormedigim bir baska ortamda pisen makaronlarin neden basarisiz oldugunu birkac ipucundan soyleyebilmem hemen hemen imkansiz. Bununla beraber, bahsettiklerinin belli basli nedenlerinin neler olabilecegini, bildigim kadariyla yazayim:
Yayilan makaronlarin ilk akla gelen sebebi yeterince cirpilmamis olmalari, bir digeri ise, firin isisinin dusuk olmasi (bu ikincisi, ozellikle etekler cok yayilmissa...)

Catlamanin ilk akla gelen nedeni, yeterince kurumamis olmalari.

Yamuk olmalari bir kere benim de basima geldi. O zaman nedeni arastirdigimda, karsima cikan en akla yakin sey firin isisinin dusuk olabilecegi idi.

Ben makaronlari firinin alt yarisinda pisiriyorum. Ama bu illa dogrusu demek degil. Benim kullandigim isi, firinim ve bu konum, benim makaronlarim icin calisiyor. Senin icin calisan parametreleri deneme yanilma yoluyla senin bulman gerekecek. Umarim en kisa zamanda makarona iliskin problemlerini cozer ve bir daha tekrarini yasamazsin.
Sevgiler,

1/26/2009 02:23:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba Zinnur
Şu makaron'u uzun zamandır denemek istiyorum.Dün file badem almak için Kipa'ya gittim ama maalesef bulamadım.Bizim yakınlarımızda başka büyük market de yok.Kuruyemişlik bademi kabuklarını soyup,toz haline getirerek makaron yapabilir miyim?Olabilir mi acaba?

2/16/2009 04:29:00 AM  
Blogger Unknown said...

Zinnur hanım merhaba. Blogunuzu geç keşfetmişim((
Çok sevdiğim ve çok gözümde büyüttüğüm macaron olayında sayenizde gaza gelip dün ilk denayimimi gerçekleştirdim. Çikolatalı makaron tarifini bire bir denedim.Çok çok katı bir hamur elde ettim. sıkma torbasında sıkarken bile çok zorlandım. 1 tepsiden daha az yer tuttular.Macaronlarımın dışı patladı,içi sakız gibiydi. Yine de akşam afiyetle yedik. En iyiyi bulana kadar tariflerinizi denemeye devam edeceğim. Detaylı anlatım ve muhteşem resimler için çok teşekkür ederim.

10/08/2009 01:15:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hobi Cafe, nasil olmussa yorumunu kacirmisim, kusura bakma. Hala denemediysen ve yolun buraya duserse, tabii yazdigin gibi yapabilirsin. Biraz zahmetli olmasi disinda hic bir problemi yok bu yontemin. Kolay gelsin makaron denemelerinde...

10/09/2009 04:42:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zencefil, nazik sozlerin icin tesekkurler. O kakaolu makaron tarifi ben yaptigimda da diger cesitlerden daha sert oluyordu ama anlattigina bakilirsa, seninki benimkinden de daha sert olmus. Bu durumda azicik yumurta aki ilavesi belki problemi cozerdi. Disin catlamasi, makaronun kurumamasi, fazla yuksek firin isisi gibi durumlarda karsimiza cikiyor. Senin durumunda kivamin sertligi ile de ilgisi var miydi bilemiyorum. Icin yumusak olmasi, makaron ozelligi zaten.

Makaronun bir guzel yani, dis gorunusu tam tutmasa da, hemen her zaman yenilebilir lezzette olmasi. Malzemenin ziyan olmamasina sevindim. Umarim bir dahaki denemende goruntu de yuzunu guldurur.

Sevgiler.

10/09/2009 04:48:00 PM  
Blogger Unknown said...

güldürdü bile))yumurtalar küçük olduğu için kıvamısert olmuş. hemen akabinde bademli yaptım. 2. deneme için hiçte fena olmadı. bu aralar blogumu ziyaret edersen görselleri ekleyeceğim. sevgiler,

10/12/2009 01:25:00 PM  
Blogger beste said...

valla bravo ben o kadar denedim bir turlu firindan cikinca sonmelerini engelleyemedim, bir suru tarif firin kapisi acik birakmadan bayat yumurtaya kadar. isabet oldu cok ayrintili anlatmissiniz yine umutlandim belki bu sefer yapabilirim. Hermé'nin ispahan'i bir saheser belirtmeden edemedim:)son yazimi ona ayirmistim zaten

11/11/2009 02:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11/30/2009 04:08:00 AM  
Anonymous mehmet oney said...

Selamlar Zinnur,

yanbanci bir sitedeki tarifle cebellesirken senn siteyi buldum, kil bir insan olarak gittim bunu kestane ile yaptim, onceen firnda pisirip soguttugum kestaneleri cektim sanirim badem ici ile verdigin tarife 80 gram kadar cekilmis kestane koyarak yaptim.

tad olarak sahane, goruntu olarak yeterince kabarmadilar, ancak tuple tepsiye sikarken aglayacaktim sinirimden cok zormus...

saolasin,kestaneliyimutlaka deneyin derim.

2/22/2010 01:05:00 PM  
Anonymous Ceylan said...

Ilk 3 denemem buyuk bir hayal kirikligiyla ve butun emegimi cope atarak tamamlanmisti. Tam pes etmeye yaklastigim sirada sizin tarifinizi gordum ve sonuc mukemmeldi!!! Cok tesekkurler. Diger tarifleriniz de cok lezzetli gorunuyor.

3/27/2010 06:52:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ceylan, ne mutlu bana! Umarim bundan sonraki denemelerin de cok iyi sonuc verir.
Sevgiler...

3/27/2010 08:14:00 PM  
Blogger Selma - DUSBAHCESI said...

Bende bir cok video izledim, galiba yakin bir zamanda bende kendimi bu mecaraya atacagim!:) Detayli bilgi icin tesekkurler.

3/31/2010 04:22:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Selam Zinnur:
Sen de bulunan pastane acibadem tarifini alabilir miyim? Bugun bir tarif denedim tadi yerinde ama goruntusu pek iyi degil.Tesekkur ederim. Nj den sevgiler.Ebru

4/25/2010 12:52:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hanım,
Öncelikle tarifinizi böyle detaylı bir şekilde anlattığınız için teşekkürler. Ben sizin çikolatalı makaron tarifinizi denedim. Tadları tek kelimeyle enfes olmasına rağmen görüntü de bir o kadar berbattı. Öncelikle zamanlamaya çok dikkat etmeme rağmen çatladılar.Etek konusuna değinmiyorum bile...Ayrıca makaronlar o kadar şekilsiz oldular ki anlatamam. 4 makaron birleşti, garip şekiller oluşturmata filan başladı. Sizin makaronlarınız nasıl şekilli oluyor? Kalıp vb. bi şey mi kullanıyorsunuz? Beni aydınlatabilirseniz çok sevinirim...

6/13/2010 05:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ebru, ozur dilerim istemememe ragmen acibadem tarifini sana iletemedim. Bu ara bloguma vakit ayiramiyorum. Simdi de yaz tatili icin evden ayrilma zamani geldi ama Agustos'da yapmak istiyorum acibademi. Benim de ne zamandir denemek istedigim bir tarif bu.
Sevgiler.

6/13/2010 09:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous,uzgunum makaronlariniz icin. Bu kadar yayilma, makaron hamurunun yeterince yogun olmadigi izlenimini uyandiriyor. Bu da cesitli nedenlerden olabilir, ilk akla gelen yumurta aklarinin yeterince cirpilmamis olmasi... Yeterince cirpilmis bir mereng bile, firinda bu kadar dagilmamamli. Makaronlarin icinde ek olarak dunya kadar pudra sekeri, badem tozu vs var. Kurutup firina koyarken parmaga sivasmayacak kadar sert bir kabuklari oluyor. Iclerindeki sivi hamur miktari, isiyla kabugu delip cikacak kadar bile olmuyor dogru yapilmis bir hamurda, sadece kabugu alttan zorlayarak eteklendiriyor, ustten zorlayarak, biraz kabartiyor. Bunun disinda bir manzara, hamurun kivaminda bir aksaklik akla getiriyor. Firin isisinin cok fazla olmasi acaba bir neden olabilir mi? Kusura bakmayin, uzaktan, soylenenlere dayanarak ancak boyle tahminlerde bulunabiliyorum. Sorunuza cevap olarak, hayir, kalip kullanmiyorum. Dogru kivamda olunca, hamur bu bicimi kendiliginden aliyor.
Bir dahaki denemenizde basarilar dilegiyle,

6/13/2010 09:28:00 AM  
Blogger nazlı said...

Makaron konusunda nerde araştırma yapsam bizim pastaneden bahsediyor..merak ettim baktım ve cidden verdiğiniz bilgiler cok yararlı oluyor. Teşekküler! sevgiler...

12/19/2010 03:33:00 AM  
Blogger Mimosa Café said...

cikolataliyi denedim harika oldu bu aksam fistikliyi deneyecegim insallah.

12/23/2010 04:03:00 AM  
Blogger damra said...

zinnur hanım öncelikle blogunuzu ilgiyle takip ettiğimi belirtmek istiyorum.ben bu makaron olayını ilk defa deneyeceğim , çokça araştırma yapmış olmama rağmen aklım biraz karışık,bir sorum olacak. bu verdiğiniz kakaolu makaron tarifini ben kakaosuz yapmak istiyorum.yani hamuru sade istiyorum.bunun için badem tozunu 65grama mı çıkarmam gerekiyor?

1/16/2011 12:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Damra, tesekkurler ilgin icin. Dogrusu tariflerde bu kadar temel degisiklik yapacak kadar makaron olayina ben de hakim degilim. Tavsiyem fistikli makaron icin olan tarifi kullanman. Fistik yerine badem koyabilirsin, zaten tarifin asli da oyleydi. Umarim guzel sonuc alirsin.
Sevgiler...

1/16/2011 02:09:00 PM  
Blogger damra said...

bugün denedim dediğiniz şekilde.çok güzel oldu tatları ancak etekleri oluşmadı.bunun nedeni de üstünün kabuklaşmaması galiba.inşallah bir sonraki denememde etekleri de oluşur.çok teşekkürler tarif için..

1/17/2011 03:07:00 AM  
Blogger damra said...

yalnız ufak bir şey sormayı unuttum.makaronların içlerinin sakızımsı(hafif dişe yapışan türde) olması normal mi.tam 10dk pişirdim.ya da biraz daha mı fırında bırakmam gerekirdi.şimdiden teşekkürler..

1/17/2011 03:27:00 AM  
Blogger Unknown said...

yapttimmm... Super oldular. Cook tesekkur ederim tarif tam tuttu. Bende bu aksam bloguma ekleyecegim. tadi super, nefis enfes. Ama daha beklemesi lazim dolapta sanirsam. 4 saat oldu dolapta ama ben dayanamayip gidip gelip agzima atiyorum, esime birsey kalmayacak :)

1/28/2011 04:52:00 PM  
Blogger bitte said...

merhaba bende bugün tarifinizi denedim tadı çok güzel oldu ama ben bitürlü şekil veremedim. sıkma tüpünüz nasıl acaba benim şu pasta süslemelerinde kullanılan ucu yuvarlak arkası torba şeklinde olanlardan ama hiç yuvarlak olmadılar büyük oldular heryere bulaştırdım akışkan bir hamur oldu. ama altları çok güzel fırfırlı oldu

2/02/2011 11:52:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bitte, ozur dilerim gec yaziyorum cevabi. umarim gorebilirsin. Kullandigim s1kma tupu, eski bir s1kma torbasi; uc kullanmadan yapiyorum. Torbanin agzi uygun buyuklukte kesilmis. Ama yaptigin gibi yuvarlak s1kma ucuyla da tabii ki olur. Anladigim kadariyla hamurun biraz akici olmus. Benim tecrubeme gore, hamur o kadar akici, her yere sivasan kivamda olmamamli. Ya az cirptin, ya da fazla karistirdin. Buna dikkat edersen, umarim bir dahaki sefere daha iyi sonuc alirsin.
Sevgiler...

2/21/2011 07:13:00 AM  
Blogger Pelin said...

Merhaba Zinnurcuğum,

Tarifini denedim ve bloğumda yayınladım izninle. Paylaşım için çok teşekkürler.
Sevgiler

4/22/2011 12:13:00 AM  
Blogger zeyno said...

sevgili zinnur, harika tarifin için teşekkürler, çok zor bir tarif olduğu için herkes yapmamam için beni ikna etmeye çalıştı, en zorunda başlamamalısın dediler, ben de makaronla ilgili pek çok yorumu okudukça umudumu yitirdim ama yinede denemek istedim, tarifini kelimesi kelimesine uyguladım, sonuç muhteşem, tabi bunda mutfak tartımın olması avantaj oldu sanırım ama bence korkulacak birşey yok bu makaronda, ben gıda boyası da kulladım çok daha yumuşattı ve kıvaını tutturmamı sağladı, tek sorun 10 dk benim fırınım için biraz fazla geldi üstleri ve fırfırları biraz karardı ama tadı ve kıvamı harika , teşekkürler

12/11/2011 01:45:00 AM  
Blogger zeyno said...

zinnur tarifin için teşekkürler, zor bir tarif olduğu için herkes beni engellemeye çalıştı tabi bende yorumları okudukça başaramaaycağıma emindim ama yine de denemek istedim. tarifini kelimesi kelimesine uyguladım sonuç muhteşemmmmmmmm, harika makaronlar elde ettim ben gıda boyası da kuladım bu hamurun yumaşamısını ve makarın kıvamını tutturmamda büyük yardımcı oldu. tek sorun 10 dk benim fırınım için biraz fazla geldi, 7-8 dk daha iyi olurdu sanırım, çünkü fırfırlarım ve üstler biraz karardı ama tatları ve kıvam gerçekten harika, teşekkürler tekrar

12/11/2011 01:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zeyno, cok sevindim. Yorum biraktigin icin cok tesekkur ederim.
Sevgiler...

12/12/2011 07:21:00 PM  
Anonymous zeynep said...

merhbalar, mutfak tartısı kullanarak makaronları hazırladım ne yazık ki fırfırlarım çıkmadı ama tadları güzel oldu iki sorum olacak,

fırfırların oluşmas neye bağlı yani neyi eksik yapmış olabilirim,

birde gıda boyası kullanıyorum ama piştikerlin zaman renklerinin canlılığı yok oluyor, acaba bir püf noktasımı var yoksa ben çok pişirdiğim için mi renkelri koyulaşıyor hafif yanmış gibi oluyorlar,

şimdiden teşekkürler

12/29/2011 02:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

tarifinizle denedim ilk denememde muhteşem bir sonuç elde ettim.özenle yazılmış ayrıntılar için çok teşekkür ederim.hem emeğinize hemde ellerinize sağlık.

2/20/2012 05:38:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, vaktinde cevap veremedim, kusura bakma. Maalesef kesin cevap veremem, yukardaki uzuuun yorumlardan anlayabilecegin gibi cok parametre soz konusu. Ancak deneme yanilma ile senin icin calisan parametreleri sen tespit edebilirsin. Tahmini olarak, biraz daha fazla kurutmayi dene diyebilecegim ancak.

Renklerin canliligini kaybetmesi benim icin de sorun. Firin isisinin fazla gelmesi ile ilgili. Ancak bastan dusuk tutarsan, kabuk ve firfir yine olusmayabilir. Bastan yuksek, sonra alcaltarak, ya da firin tepsilerinin pozisyonlarini alttan uste, ustten alta degistirerek denemeler yapabilirsin. Bu da obur sorun gibi, kendinin deneme yanilma ile bulacagin bir sey.

Umarim, ben bu cevabi verinceye kadar sorunlarini zaten halletmissindir.

2/20/2012 05:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, cok sevindim. Umarim sonraki denemelerde de ayni guzel sonuclari almaya devam edersin.

2/20/2012 05:50:00 AM  
Blogger Urfa Tutkunu said...

Merhaba,
Ben makaron tarifinizi denedim ve müsadeniz olursa bloğumda yayınlamak istiyorum. Fakat blogger yorum ayarlarını değiştirdiği için artık sizinki gibi (pop up pencere formatındaki) yorumlara abone olunamıyor. Ve yazdığınız cevap bana mail olarak gelemeyecek =) Keşke yorum yerleşimi ayarınız "aşağıda gömülü kayıt" şeklinde olsaydı.

3/01/2012 04:05:00 AM  
Blogger zinnur said...

Urfa Tutkunu, tabii yayinlayabilirsiniz. Yorum ayari konusuna bakacagim ilk firsatta.

3/01/2012 04:52:00 AM  
Blogger Urfa Tutkunu said...

Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

3/01/2012 05:52:00 AM  
Anonymous Fatma said...

Merhaba Zinnur hanım,öncelikle tarifiniz için teşekkür ediyorum,4. denemeden sonra bekleme aşamasındayım bekletip fırına vereceği,sonucu sizinle paylaşırım inşallah.O kadar malzemem ziyan olmadan neden sizin sitenize rastlamadığıma kendime kızıyorum bu sefer olacak galiba öyle görünüyor.Sizin yazdıklarınızı harfiyen uyguladım bakalım ne olacak.Sevgiler.

4/01/2012 06:09:00 AM  
Anonymous Fatma said...

Merhaba Zinnur hanım makaronları fırndan çıkardım,yine olmadı,fırına girene kadar güzel görünüyorlardı fırnda dümdüz oldular,sizin verdiğiniz süreden daha az sürede piştiler,başında bekledim çünki harfiyen sizin dediklerinizi uyguladım,nerde yanlış yaptım acaba,pes ediyorum bir daha denemeyecegim.sevgiler.

4/01/2012 07:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

mehaba zinnur hanım az çok pasta işinden anlamama rağmen makaron yaptıkça batıyorum acaba rica etsem ufak sırları paylaşırmısınız makaron yapamakta geri adım atmayı düşünmüyorum ama sonuçlar güzel olmuyor şimdiden teşekkürler.

5/05/2012 02:04:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatma, kusura bakma, zamaninda cevaplayamadim. Olur da donersen cevabimi gorursun, belki baska okuyanlara da yardimci olur. Duz makaron, ya yumurta akini az cirptigina, ya da badem ununu ekledikr=ten sonra fazla karistirdigina isaret ediyor; muhtemelen ikincisi. Maalesef bu isi ogrenmenin risksiz bir yolu yok. Hepimizin basina geldi benzer durumlar ve ara ara yine de gelebiliyor.

Saglik ve afiyetle...

5/05/2012 03:20:00 PM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, makaron yapmanin herkes icin gecerli sirlarini bilsem paylasmaz miyim? Bildiklerimin hemen hepsini bu iletide yazdim ama ustteki 152 yorumdan da anlasilacagi gibi, bu yeterli degil. Cunku herkesin mutfagi, alet edevati, firini, eli, sartlari farkli farkli. Ve makaronlar bu sartlara gayet bagimli, kaprisli kurabiyeler. Bu durumda herkesin kendi sartlarinda bol deneme yapip, kendisi icin calisan parametreleri bulmasi disinda yol yok maalesef. Daha spesifik olarak neyin yolunda gitmedigini soylerseniz, belki onerilerim olabilir ama bunlarin da garantisi yok korkarim ki.

Denemelerinizde basarilar diliyorum.

5/05/2012 03:24:00 PM  
Blogger turkuaz said...

merhaba zinnur hanım sizi ve sizin gibi başarılı hanımları kutluyorum başlıkta yazdığınız gibi hakikaten makaron olayı benim hamur kısmı başarılı oldu ama sonuç iç açıcı değil dediğiniz gibi yapıp deneyimler sonucu başarılı olunabiliyor yıllar önce şu hamuru denemelerimde hatalarımı yanlışlarımı takip ederek güzel souçlar almayı başardım umarım makarondada öyle olurum tarifleriniz anlatınız mükemmel yıllardır pasta yapan tabbii amatörce sizi caanı gönülden kutluyorum.

5/07/2012 02:31:00 AM  
Blogger turkuaz said...

harikasınız ellerinize sağlık mus krem tarifi paylaşırmısınız

5/07/2012 02:39:00 AM  
Blogger turkuaz said...

merhaba gıda bayasıyla yapılan makaronlar pişince neden matlaşır

5/07/2012 02:50:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

ben merve 16 yaşındayım ve yaklaşık 2 aydır güvenilir makaron tarifi arıyorum bu gün sizi buldum ve yorumlarada bakarak tarifinizi denemek istedim biraz önce fırından çikolatalı makaronları çıkardım. tüm makaronlar eteklendi çok mutluyum sadece 5 tanesi biraz çatladı bunun nedenini de diğerlerinden ya çok ince yada çok kalın olmasına bağlıyorum çünkü tatlı kaşığıyla tepsiye döktüm. birazdan soğuduğunda ganajla buluşacaklar ve iftara kadar bizi bekleyecekler. bugün oruçluyum kendimi zor tutuyorum bu mis gibi kokular arasında. size çok teşekkür ederim

7/29/2012 07:14:00 AM  
Anonymous essin said...

Merhaba ,once tarif icin tesekkurler ilk denemede cikulatali mararon fena olmadi ,sizin tarif en aklima yataniydi....malesef renkli kakaosuz denemelerim basarisiz...acaba kakao yerine olcude seker mi yoksa badem tozumu koymaliyim ? son uc gundur cikdirtti beni kivam tamam gozuyuyor ama firindan cikinca hic kabarmamis ve catlak macaronlar ,sizce 3kasik kakao yerine ne koyabilirim icinde? tesekkurler Londradan sevgi
ler

8/02/2012 05:43:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

makaronları hiç bekletmeden fırına atarsam üzeri mi çatlar

10/25/2012 12:23:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sansliysaniz hic bir sey olmayabilir de, ama evet, benim tecrubem kurutulmayan makaronlarin catladigi yonunde...

10/25/2012 04:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

iyi günler zinnur hanım, çikolatalı tarifinizi denedim çok lezzetli oldu teşekkür ederim ancak hamurum 1 saat içinde kurumadığı için eteklenme olmadı ve acıbadem kurabiyesi gibi üzeri çatladı, kurumasını bekleyerek bunu halledebileceğimi düşünüyorum ancak benim kafamı karıştıran fıstıklı macaron oldu, çikolatalının hamurunda kakao olmasına rağmen pudra şekeri sadece 100 gr iken fıstıklının hamuruna konan pudra şekeri takriben 250 gr'a denk geliyor, bu biraz fazla tatlı yapmaz mı yoksa burada belirtilen bardağın gr'ı mı farklı, gr bilgisi verirseniz çok sevinirim, bu haftasonu babamın doğumgünü ve ben ona macaron hediye etmek istiyorum. sevgilerimle.

2/04/2013 02:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isimsiz yorumcum, karsilastirmanin saglikli olmasi icin, karsilastirilan seker disindaki butun malzemenin esit olmasi gerekir. Ama cikolatali ve fistikli makaronlarda, gordugunuz gibi, badem ve fistik miktarlari da farkli. Ayrica, benim kullandigim pudra sekerinin 1/4 bardaki sadece 30 gm, yani fistikli makarondaki pudra sekeri miktari 150g. Fistik miktari, cikolatalida kullanilan badem miktarindan epey fazla olduguna gore, bence problem yok. Ama bir konuda size katiliyorum, bu makaron tarifleri genellikle oldukca sekerli. Ben son zamanlarda bu makaron tarifini (1 gun disarda eskitilmis yumurta akiyla) kullanmayi tercih ediyorum. Bununla beraber size tavsiye etmekten cekiniyorum, cunku yapanlar arasinda basarisiz sonuc alanlar oldu.

Umarim guzel, firfirli etekli makaronlariniz olur babanizn dogum gunu icin...

2/04/2013 08:19:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isimsiz yorumcu, soyle bir baktim ki, kendi kullandigim tarifteki seker miktari da epey. Galiba sekeri az makaron yapmak oldukca zor.
Sevgiler...

2/04/2013 08:22:00 AM  
Blogger yagizlahayat said...

Zinnur cum sonunda bende ekledim yaptıklarımı.http://birdilimkeyif.wordpress.com/2013/05/06/fistikli-makaron/ . Senden çok şey öğrendim ama bu en en en harikası. Sağol tüm yardımların için. Hep yaz olur mu :-)

5/06/2013 01:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Selamun aleykum zinnur abla bende bu tarıfı denemek ıstıyorum amerıkan cup bardak dedıgınız bardagin miktarı ne kadar aceba? Mesela cay bardagı hesabı olarak? Cevab verirsenız cok sevnrm. Sayfanızda cok guzel orijinal tarıfler var ıns yapmak nasıp olur

5/30/2013 02:06:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevda Dedim, 240-250 mg lik bardaklar bunlar, ama bu kaprisli bir kurabiye oldugu icin gercekten bu olcude olan bir bardak ile denemeni tavsiye ederim. Goz karari ve ufak tefek hata pek affetmiyor. Umarim basarili olursun.

5/30/2013 03:42:00 PM  
Blogger Unknown said...

Merbahalar öncelikle makaronlarınız çok güzel görünüyor bende sürekli denemeler yapıyorum ancak bir türlü tutturamadım netde araştırma yaparken sizin bloğunuza rastladım ve sizin tarifi denemeye karar verdim bugün denemedim çok güzel kabardılar ancak bazılarında çatlamalar oldu bu çatlamalar neden kaynaklanıyor acaba birde ben renk renk yapmak istedim bütün karışımları karıştırdıktan sonra küçük küçük kaplara ayırıp renklendirdim acaba çok karıştırdığım için mi hava alıp çatlamalar oldu?

10/03/2013 02:22:00 AM  
Blogger bakingchef said...

en sevdiğim kurabiye çeşitidir makaron, sizin fıstıklı tarifinizi babamın doğumgününde denemiştim, herşeyin yolunda gittiğini görünce salonun ortasında zıpladığımı hatırlıyorum (: çok büyük sükse yaratmıştı hediyem, teşekkür ederim. Ancak ne yazık ki diğer çeşitleri tutturamıyorum ):

12/04/2013 05:58:00 AM  
Blogger LeMondeDeNuk said...

Zinnur hanim merhaba,
Fistikli makaron tarifinizi denedim,simdi kurumaya biraktim sabirsizlikla bekliyorum. Sormak istedigim,fistikli makaron ganajinda kullanilan tereyag biraz fazla degil mi? Yerken yag yenildigi belli olucakmis gibime geliyo cunku cok fazla yagli geldi gozume.
Simdiden tesekkurler.

12/28/2013 04:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nukte, umarim basarili olursunuz; kaprisli kurabiyeler bunlar... Tereyagli kremalar size genelde agir geliyorsa, bunu da begenmeyebilirsiniz. Istediginiz kadar azaltin tereyagi miktarini o zaman. Yaptigim zaman lezzet olarak cok yagli gelmemisti bana diye hatirliyorum.
Sevgiler...

12/28/2013 08:58:00 AM  
Blogger N.aytac said...

Zinnur hanım mail adresinizz nedir macaron hakkında sormak istediklerim vardı.

1/18/2014 06:08:00 AM  
Blogger zinnur said...

N. Aytac, burdan sormanizi rica etsem? Boylelikle belki baskalari da faydalanabilir cevaptan.

1/18/2014 04:50:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Renkli makaronlarıma toz gıda boyası kullanıyorum renkleri pişerken değişiyor, siznkiler gibi güzel renkli olmuyor

2/12/2014 12:39:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Makaron yapma çalışmalarımı 2 aydır devam ediyorum.İlk denemem güzel oldu etekleri fırfırlandı sadece ara kreması iyi olmadı.Fakat daha sonra yaptıklarımda bir türlü kıvamı tutturamadım.fıstıklı denememde kıvamı koyu oldu toz gıda boyası kullandığım makaronların rengi değişti.en son yaptıklarımda üzeri çatladı vede fırfır oluşmadı.sonucu kötü olunca büyük bir hayal kırıklığına uğruyorum hevesim gidiyor.Bu arada internetten araştırmalarıma devam ediyorum, yine heveslenip yenide deniyorum; yine hayal kırıklığı.Ama aklımdan çıkaramıyorum ne yapsam da o hatayı düzeltsem diye hep düşünüyorum.Sanırım güzel sonuçlar alana kadar ben buna devam edeceğim.Güzel yorumlarınız için şimdiden teşekkürler...

2/13/2014 01:41:00 AM  
Blogger Unknown said...

Sevgili Zinnur,
Tarifini aynen yaptim fakat bnmkiler firinda catladi. nerde yanlis yapmis olabilirim???

4/13/2014 01:34:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, üzgünüm gerçekten. Yeterince kurumamış, ya da hamuru sulu kalmış olabilir, fırın ısısı fazla gelmiş olabilir. Kesin bir şey söylemek zor; deneyerek bulmanız gerekiyor. Birden fazla tepside pişirin, parametreleri değiştirerek deneme yapma şansınızı arttırmış olursunuz böylece. Bir dahaki denemenizde başarılı olmanız dileğiyle...

4/14/2014 02:12:00 PM  
Blogger kurabiyecanavarı said...

Zinnur hanım merhaba,ben de bu makaron olayına taktım iyice.her şey güzel ama iş pişirmeye gelince çuvallıyorum.175 derecede ilk 5 dk kapalı sonra 3 dk açık pişirdim macaronlar sarardı, 140 derecede 18 dk pişirdim bu sefer üzerleri çatladı fırfırlanma olmadı(üzerleri kuru olarak koyuyorum fırına eminim :). ben nasıl pişiricem bunları anlamadım, bana bir çare lütfen...

4/26/2014 01:25:00 PM  
Blogger Unknown said...

iyi günler ben makaron deniyorum ancak eteklenme olmuyor ve üsatü kırılıyor bu neden oluyor olabilir bilgi alabilirmiyim genelde kimse tarifini püf noktalarını vermiyor herkes öğrenirde işime ortak çıkarlar die anlamadıkları tek nokta bu işi hobi için yapan bizlere yardımcı olmuyorlar bende samimiyetinize güvenip size yazmak istedim gerçekten artık sinirim bozuluyor biri yardımcı olsun zarar paylaşmakla zarar gelmez

3/25/2015 08:06:00 AM  
Blogger BYG said...

İlk denemede başardım, bir Pierre Herme ya da Laduree olmadı tadı ama gayet başarılı. Çoookkkk mutluyum. Teşekkürler Zinnur. Diğerlerini de en kısa zamanda deneyeceğim. Bu arada ben aralara nutella sürdüm ara dolgu yapmak yerine. Gayet güzel oldu.

2/06/2016 07:32:00 AM  
Blogger Unknown said...

harika gözüküyorlar ellerinize sağlık küçük bir sorum var yeşil çayı kuru halde bademle birlikte mi kullandınız lütfen biraz daha açıklama yaparmısınız?? Teşekkürler :))

10/16/2016 09:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mizgin rojin dal, maca denilen kuru yesil toz halindeki Japon cayini kullandim. Turkiye'de zor bulunan bir malzeme olabilir. Makaronlara rengini veren de bu malzeme.

10/16/2016 09:37:00 AM  
Blogger Unknown said...

Son bir not: Clement'in tarifi cok kullanisli. Bu tarifi (fistik yerine tarifin aslinda oldugu gibi badem kullanarak) yesil cay (matcha) ilavesiyle de denedim, cok guzel oldu. Bugun de badem yerine findikla yapip makaron maceralarimi sonlandirmak istiyorum artik, hic degilse bir sure icin... bu tarifi kullandım ama ara krema kaldı nasıl degerlendirebilirim?? Acil

11/22/2016 07:11:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mizgin Rojin Dal, fistik pudra sekerli krema buzdolabinda uzun sure dayanir. Aceleye gerek yok, aklima gelen kullanim alanini sonra eklerim.

11/22/2016 08:03:00 AM  

Post a Comment

<< Home